L’estalvi en la factura energètica va ascendir el passat any a 1,3 milions d’euros
Les cobertes dels tallers de Metrovalencia i TRAM d’Alacant alberguen 10.400 panells en una superfície de 18.000 m2
La instal•lació de panells solars en les cobertes dels tallers de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha permés la producció de 2.701.385 kilowatios hora (kwh) durant 2017, dels quals 1.744.189 pertanyen a les instal•lacions de Metrovalencia i 957.196 a les del TRAM d’Alacant.
Eixes xifres equivalen a deixar d’emetre durant un any 770 tones de CO2 a l’atmosfera, 497 de l’explotació ferroviària de Metrovalencia i 273 de la del TRAM d’Alacant.
L’energia solar fotovoltaica basa el seu funcionament a transformar l’energia del sol, inesgotable i neta, en energia elèctrica. La llum solar, a l’incidir en les cèl•lules dels panells de silici, es transforma en la dita energia. El corrent continu generat pels mòduls, es transforma en corrent altern en l’inversor i el transformador eleva el voltatge fins al nivell de tensió de la xarxa elèctrica a què s’exporta.
FGV, d’acord amb la seua Declaració de Sostenibilitat, que fixa l’optimització dels consums energètics i el compromís d’utilitzar energia renovable per a disminuir les emissions contaminants a l’atmosfera, va acabar d’instal•lar al setembre de 2008 un total de 10.400 panells solars fotovoltaics en les cobertes dels tallers de l’empresa, situats a València (Machado, Tarongers i València Sud) i Alacant (El Campello), que es van connectar i van començar a produir energia en el mes d’octubre.
La dita instal•lació es va realitzar sobre una superfície de 18.000 metres quadrats, la qual cosa suposa la major instal•lació de plaques fotovoltaiques situades en cobertes industrials a la Comunitat Valenciana i una de les majors d’Espanya de caràcter públic.
La instal•lació de València Sud ha produït 724.548 kwh, la d’El Campello 957.196, la de Machado 540.808 i la de Tarongers 478.833 kwh. La suma aconseguix els citats 2.701.385 kilowatios hora en un any, Equival al consum elèctric de 775 cases durant 2017, desglossades en 500 de Metrovalencia i 275 del TRAM.