Publicat
Arxivat com Mobilitat, Noticias FGV, Notícies, Notícies Metrovalencia.

  • FGV dissenya un pla de reobertura en tres fases per a aconseguir restablir les circulacions al més prompte possible
  • Es treballa perquè les primeres línies de tramvia es posen en funcionament la setmana de l’11 de novembre

La xarxa de Metrovalencia es reobrirà de manera progressiva amb la prioritat de restaurar les línies de tramvia. El personal de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i el personal de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ja ha començat a treballar per a alçar un nou lloc de comandament per a coordinar el servici després que les instal·lacions de la seu central de l’empresa pública a València Sud es veren greument afectades per la DANA, amb greus danys tant en els tallers com en les oficines i en el Lloc de Comandament.

Per a esta labor s’ha dissenyat un pla de reobertura en tres fases amb l’objectiu de restablir les circulacions al més prompte possible. La primera d’elles és establir en la seu de Machado un Lloc de Comandament alternatiu per a poder controlar les línies de tramvia després de quedar inoperativa la seu principal. La previsió inicial és que les línies de tramvia tornen a estar en funcionament a partir de la setmana de l’11 de novembre.

De manera paral·lela es treballa en la restauració de línies com la L3, la L5 i L7 de metro, que es podran reobrir en una segona fase. Esta part de la xarxa ferroviària de Metrovalencia no presenta danys significatius i, una vegada restablit el sistema de control central, en el mitjà termini podria recuperar-se.

Per part seua, el tram comprés entre Sant Isidre i Castelló, el trajecte sud de la L1, és el més afectat i compta amb tota mena de greus desperfectes, tant en les vies com en les catenàries. Esta L1, que compartix trajecte amb la L2 i la L7, és la que més tardarà a recuperar-se. Per això, s’està dissenyant un nou mapa de transport per carretera per a garantir la mobilitat dels municipis afectats.