Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies.

  • El conseller Arcadi España destaca que “l’obertura de la Línia 10 en el primer semestre de 2022 suposarà una millora molt important en mobilitat sostenible per a València i tota la seua àrea metropolitana”
  • El sistema de senyalització permetrà coordinar la circulació tramviària amb el trànsit rodat i per als vianants al llarg de tot el traçat

La Generalitat ultima els treballs d’instal·lació del sistema de senyalització i comunicacions de la nova Línia 10 (Alacant-Natzaret) de Metrovalencia, que entrarà en servei durant el primer semestre de 2022.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat Sostenible, Arcadi España, ha valorat aquest nou avanç en les obres en superfície de la futura línia com “un pas més que ens acosta a la conclusió de les obres a la fi d’any i a l’obertura de la nova línia 10 en el primer semestre de 2022, la qual cosa suposarà una millora molt important en mobilitat sostenible per a València i tota la seua àrea metropolitana”

Així mateix, el conseller Arcadi España ha incidit en què l’obertura d’aquesta nova línia “suposarà una millora de la vertebració de diferents barris de la ciutat que no comptaven amb servei de metro, com Natzaret, Quatre Carreres o Montolivet, i que també permetrà millorar l’oferta de transport públic per a accedir a punts molt visitats de València, com la Ciutat de les Arts i les Ciències, el Oceanogràfic o la Ciutat de la Justícia”.

El sistema de senyalització viària instal·lat comprén l’equipament necessari (detecció, control, gestió i senyals) per a la coordinació dels encreuaments del tramvia amb el trànsit rodat i per als vianants, a fi de garantir la seguretat al llarg de tot el traçat.

Els treballs de senyalització d’aquesta línia, pressupostats en més de cinc milions d’euros, inclouen en total la instal·lació de quatre enclavaments electrònics; 22 senyals ferroviaris; 10 senyals tramviaris; 40 punts de detecció de tren; i 116 balises de protecció a tren ATP (Automatic Train Protection).

De manera paral·lela, FGV continua ultimant les obres d’infraestructura en els trams subterranis i en superfície, així com la connexió per als vianants que unirà l’estació de Bailèn amb la d’Alacant, a través del túnel de la Gran Via Germanies.

Al seu torn s’està completant el procés d’instal·lació dels prop de 10.000 metres de catenària entre Alacant i Natzaret. Aquesta actuació forma part dels treballs d’electrificació, instal·lació de subestacions i escomeses de la línia, amb un pressupost superior als sis milions d’euros.

A més, el projecte contempla la construcció de dues subestacions de tracció situades en Estimat Granell i Moreres, amb les corresponents escomeses d’alta tensió fins aquestes.

Línia 10

La Línia 10, una vegada completada, unirà el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret, ampliant de manera molt considerable l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia. Aquesta línia combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície).

El projecte de construcció del conjunt d’aquesta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.