Estació d'Alameda de Metrovalencia

Publicat
Arxivat com Corporativo, Noticias FGV, Notícies.

  • El projecte inclou la remodelació de les connexions de Metrovalencia i és una de les actuacions més importants del PMoMe de València
  • La redacció de l’estudi té un pressupost de més de 612.000 euros i permetrà millorar les freqüències de pas del metro

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha tret a licitació la redacció de l’estudi informatiu del projecte de duplicació del túnel central entre les estacions d’Alameda i Bailèn, així com la remodelació de les connexions de Metrovalencia.

Com ha recordat la consellera Rebeca Torró, “es tracta d’una de les actuacions més importants que planteja el Pla de Mobilitat Metropolitana de València (PMoMe), ja que consisteix a poder duplicar el túnel entre aquestes dues estacions per a millorar i incrementar les actuals freqüències del servei de metro i que Metrovalencia puga continuar creixent”.

En aquest sentit, la consellera ha explicat que “l’actual túnel està prop del seu límit de capacitat i no admet ja millores de freqüència, per la qual cosa es fa necessari projectar un nou que connecte totes dues estacions amb un traçat alternatiu i una nova estació que se situarà en les proximitats de l’Ajuntament”.

L’estudi informatiu que ix a licitació, amb un termini de 30 mesos i un pressupost de 612.000 euros, haurà d’incloure diverses alternatives per a eliminar tant els punts de trenat de la xarxa actual de Metrovalencia com el coll de botella que suposa el túnel entre les estacions d’Alameda i Colón i, d’aquesta manera, poder corregir les actuals limitacions d’explotació existents.

“Es tracta d’un primer pas administratiu perquè Metrovalencia puga continuar creixent i millorant el seu servei, que al costat de les ampliacions tramviàries previstes a la ciutat de València i el Pla de Millora de Freqüències suposarà un salt qualitatiu molt important”, ha apuntat la consellera.

El nou projecte plantejarà a més de la construcció del nou túnel, la construcció d’una estació intermèdia en aqueix trajecte, la remodelació de les estacions Alameda i Bailèn, la prolongació del túnel de l’estació de Plaça d’Espanya fins a connectar amb l’estació de Bailèn, així com diferents opcions per a l’explotació i l’operativitat de la nova xarxa.

“En definitiva -ha afegit Rebeca Torró- es tracta de donar un important impuls al transport públic no sols de la ciutat de València sinó de tota la seua àrea metropolitana”.

Així mateix, ha assenyalat que “amb la targeta SUMA ja hem aconseguit la integració tarifaria del transport i continuem treballant per a millorar les cadenes intermodals del nostre transport urbà en totes les seues dimensions”.