Modificacions servei des del 6 d'abril

Publicat
Arxivat com Noticias FGV, Notícies, Notícies Metrovalencia, Notícies TRAM.

  • A Alacant les Línia 3 i 5 paren temporalment i la Línia 2 redueix les seues circulacions a la meitat a partir de les 15 hores i també els diumenges i festius
  • A València la freqüència de pas del metro i tramvia es reduirà un 50% a la vesprada de dilluns a dissabte i també els diumenges i festius 10 i 13 d’abril

València (4.4.20). La Generalitat aplicarà a partir del dilluns 6 d’abril un nou calendari de servei en les explotacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, amb la finalitat d’adaptar les circulacions a la demanda sobre aquests mitjans de transport i a la situació que provoca l’aplicació de l’estat d’alarma, decretat amb motiu de la crisi sanitària del coronavirus.

Aquesta nova reestructuració de serveis es suma a la que es venia aplicant des del passat 18 de març i s’ha realitzat amb la finalitat de continuar garantint que els usuaris puguen realitzar els seus trajectes en hores punta sense aglomeracions, respectant sempre les instruccions que deriven de l’aplicació de l’estat d’alarma.

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) aplica aquesta modificació d’acord amb l’Ordre TMA/273/2020, de 23 de març, per la qual es dicten instruccions sobre reducció dels serveis de transport de viatgers, i en compliment de la Resolució de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat del 3 d’abril de 2020.

Metrovalencia

En Metrovalencia, les línies de metro funcionaran de dilluns a dissabte, amb les freqüències de pas de circulacions de trens i tramvies establides per als dissabtes però únicament fins a les 16 hores aproximadament. A partir d’esta hora les circulacions es redueixen un 50% fins a la finalització del servei, mantenint en les capçaleres de les línies les freqüències del servei del matí.

Aquesta reducció del servei a la meitat s’aplicarà durant tot el dia els diumenges i els dies festius previstos per FGV el 10 i 13 abril.

En el tramvia, les Línies 4 (Mas del Rosari-Doctor Lluch) i 6 (Tossal del Rei-Marítim Serrería) funcionaran d’esta mateixa manera però fins a les 15 hores, també de dilluns a dissabte.

Els diumenges i festius s’aplica també aquesta reducció del 50% de les circulacions durant tot el dia. També, està previst paralitzar temporalment el servei de la Línia 8 (Marítim-Serrería-Marina Reial), a partir del pròxim 9 d’abril.

A més, el servei nocturn previst els divendres, dissabtes i vespres de festius, que facilita els desplaçaments amb metro i tramvia fins a les 3 hores de la matinada aproximadament, segueix suspés. Horaris Metrovalencia.

TRAM d’Alacant

En la xarxa del TRAM d’Alacant, segueix temporalment paralitzada la Línia 5 (Porta de la Mar-Plaça La Corunya) i es suma a aquesta situació la Línia 3 (Luceros-El Campello), de manera que la Línia 1 (Luceros-Benidorm) realitzarà parada en totes les estacions i baixadors del seu recorregut, amb una freqüència de pas de 30 minuts.

La Línia 4 (Luceros-Plaça de la Corunya) manté la seua freqüència de pas d’un tramvia cada 30 minuts.

En la Línia 2 (Luceros-Sant Vicent del Raspeig) els tramvies circularan cada 15 minuts des de l’inici del servei fins a les 15 hores, i després cada 30 minuts, de dilluns a dissabte, mentre que els diumenges i festius, 10 i 13 d’abril, la freqüència de pas serà durant tot el dia de 30 minuts.

La Línia 9 (Benidorm-Dénia) manté el servei habitual tant en trens com en el servei alternatiu d’autobús. Horaris TRAM d’Alacant

Atenció al Client

Des de FGV s’informa també que la compra de títols de transport en les estacions es realitza exclusivament amb pagament per targeta de crèdit o en les màquines de venda automàtica i que, temporalment, no es realitzen gestions d’objectes perduts ni de reclamacions ni suggeriments en paper. Tots aquests tràmits, es poden realitzar a través de la pàgina o l’App (en Google Play o en Apple Store). Suggeriments MetrovalenciaSuggeriments TRAM d’Alacant

A València els Espais de Client de Xàtiva i Colón, així com els Centres d’Atenció al Client de Aeroport i Benimaclet, estaran temporalment tancats, centralitzant els seus serveis en la taquilla del vestíbul principal d’Amistat-Casa de Salut. A més, segueixen oberts els Punts de Client d’Empalme, Mislata i Àngel Guimerà, en aquest últim cas per l’accés del carrer Palleter.

A Alacant l’Espai al Client de Luceros ha traslladat la seua activitat a la taquilla principal de la mateixa estació.

A més s’informa els usuaris de Metrovalencia que, per a qualsevol consulta, estan disponibles els canals d’atenció telefònica i xarxes socials, així com el telèfon d’atenció al client gratuït 900 46 10 46. En Twitter @metrovalencia té un horari d’atenció de 6 a 24 h de dilluns a dissabtes i de 7 a 24 hores diumenges i festius.

Per a qualsevol consulta els clients del TRAM d’Alacant disposen dels canals d’atenció telefònica 900 72 04 72 i en twitter @tramdealicante amb horari d’atenció de 6 a 24 hores de dilluns a dissabtes i de 7 a 24 hores diumenges i festius.

En les estacions, els usuaris poden contactar amb el personal d’Atenció al Client d’FGV a través dels intèrfons situats en vestíbuls i andanes.

Recomanacions als usuaris

Amb motiu de l’estat d’alarma FGV recomana als seus usuaris evitar l’ús del transport públic, fent-lo únicament si és estrictament necessari. Per això, se suggereix que, davant qualsevol dubte, es consulte les indicacions realitzades per la Conselleria de Sanitat.

Així mateix, es recomana no utilitzar el transport públic si es pertany a un grup de risc, com a persones majors, malalts crònics, etcètera i no viatjar si s’ha sigut diagnosticat de coronavirus o es presenta símptomes compatibles amb la malaltia.

Una altra de les recomanacions assenyala que quan s’està situat en l’andana, a l’espere de l’arribada del tren o tramvia, cal ocupar els espais buits en tota la seua longitud per a mantindre la màxima separació amb altres persones.

A l’interior de trens i tramvies, els viatgers han de distribuir-se pels espais buits en tota la longitud de la unitat, mantenint la distància de seguretat amb altres usuaris i deixar lliure l’accés de maquinistes a les cabines.

També es recomana evitar en la mesura del possible asseure’s enfront d’un altre viatger, no ocupar el corredor central per a permetre el lliure desplaçament interior per a pujar o baixar del tren o tramvia i llavar-se les mans i les zones exposades després d’utilitzar el servei de transport, encara que els vehicles i instal•lacions d’FGV es desinfecten regularment.

Recomanacions MetrovalenciaRecomanacions TRAM d’Alacant