Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies Metrovalencia.

  • La directora-gerent de FGV, Anaïs Menguzzato, ha explicat a l’alcalde de la localitat, Fran López, el projecte a desenvolupar
  • Les instal·lacions estaran tancades, hi haurà escales i rampes d’accés a l’edifici i un nou pas entre andanes

La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), remodelarà l’estació de Rafelbunyol per a dotar-la de nous accessos i línies de validació, dins d’un pla d’actuacions en 32 estacions de superfície de Metrovalencia i 12 del TRAM d’ Alacant.

La directora gerent de FGV, Anaïs Menguzzato, s’ha reunit hui amb l’alcalde de Rafelbunyol, Fran López, per a explicar-li els detalls del projecte, que recull la demolició i clausura tots els accessos actuals, de manera que a l’estació només s’accedirà pel vestíbul.

Menguzzato ha declarat que “amb aquesta mena d’actuacions, FGV té l’objectiu de millorar la seguretat del pas per als vianants entre andanes, potenciar l’accessibilitat de les persones usuàries i, al seu torn, disminuir els índexs de frau, gràcies a la instal·lació de noves línies de validació”.

A més, ha destacat que “després de consensuar amb l’ajuntament el projecte, FGV estarà en disposició d’iniciar els tramites per a licitar l’obra i iniciar els tràmits administratius per a condicionar els accessos i l’entorn de l’estació”.

Per part seua, l’alcalde de la localitat, Fran López, ha assegurat que “volem oferir als nostres veïns i veïnes les millors instal·lacions i serveis” i que aquest projecte consensuat amb FGV “suposarà una gran millora de l’accessibilitat i seguretat gràcies a la rehabilitació i renovació completa de l’estació”. Al seu judici, es tracta de “un ambiciós projecte de millora del qual no podem estar més orgullosos”.

Actuacions concretes

L’estació tindrà un clos perimetral amb tanca metàl·lica ancorada a murs existents o col·locada sobre mur de formigó armat de nova execució. A més, es projecten escales i rampes d’accés a l’edifici de l’estació i un nou pas entre andanes en el costat de les talperes.

Els nous accessos comptaran amb passos flaps estàndard i per a Persones de Mobilitat Reduïda (PMR), cancel·ladores, intèrfons, càmeres de seguretat, enllumenats normals i d’emergència, alarmes, detector d’incendis i altres elements que componen l’equipament de les noves estacions.

Actuació a València i Alacant

Aquesta iniciativa s’emmarca dins d’un pla global de FGV d’actuacions en diferents estacions en superfície. Des d’aquesta manera, a Alacant els treballs es desenvoluparan en Goteta-CC Plaza Mar 2, Hospital La Vila, CC La Marina-Finestrat, Benidorm Intermodal, Garganes, Altea, Calp, Teulada, Gata de Gorgos, La Isleta, Lucentum i La Vila Joiosa.

Les estacions de la xarxa de Metrovalencia en les quals s’ha plantejat un nou accés són, a més de Rafelbunyol, Picanya, Torrent, Sant Isidre, Burjassot, Canterería, Burjassot-Godella, Paterna, Campament, Godella, Moncada, Rocafort, Massarrojos, Meliana, Massamagrell, Almàssera, Foios, Museros, Albalat dels Sorells, La Pobla de Farnals, La Canyada, L’Eliana, Llíria, Benaguasil 1 i 2, Picassent, Carlet, Alginet, L’Alcúdia, Alberic i Villanueva de Castellón.

FGV ha plantejat aquestes actuacions després de la realització de nous accessos en estacions com a Empalme, Marítim-Serrería i Paiporta, que van implicar la realització d’obres de nous accessos i la instal·lació d’equips de validació.

Amb aquesta mena d’actuacions l’empresa pública ha aconseguit l’objectiu plantejat de disminuir els índexs de frau, així com controlar els transbords i millorar la seguretat del pas per als vianants entre andanes.

Igual que en intervencions ja realitzades, els nous accessos seran controlats mitjançant equipaments de peatge, en concret equips de validació, que impediran l’accés a les estacions a aquelles persones desproveïdes del corresponent títol de transport vàlid per a viatjar.

Ús de metodologia BIM

Els projectes es realitzen emprant el sistema BIM (Building Information Modeling) que FGV ja empra en l’elaboració de nous projectes com en els relatius la futura Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret). Es tracta d’una metodologia de treball col·laborativa per a la creació i gestió d’un projecte de construcció, que permet centralitzar tota la informació del projecte en un model d’informació digital.

BIM suposa l’evolució dels sistemes de disseny tradicionals basats en el pla, ja que incorpora informació geomètrica (3D), de temps (4D), de costos (5D), ambiental (6D) i de manteniment (7D). L’ús de BIM va més enllà de les fases de disseny, abastant l’execució del projecte i estenent-se al llarg del cicle de vida de l’edifici, permetent la gestió del mateix i reduint els costos d’operació.