Posted
filed under Corporativo, Noticias, Noticias FGV.

  • Els treballs previstos s’han adjudicat per 758.639,41 euros, IVA inclòs i el termini d’execució és de huit mesos
  • Les instal·lacions es van inaugurar en 1963 i actualment alberguen la col·lecció de material mòbil històric de l’empresa pública

La Generalitat rehabilitarà les estructures, cobertes i fatxades dels edificis que integren els antics tallers ferroviaris de Torrent, amb la finalitat de garantir i incrementar les condicions de conservació d’estes instal·lacions.

Des de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) s’han adjudicat estos treballs de remodelació estructural del recinte, per un import de 758.639,41 euros, IVA inclòs. El termini d’execució dels treballs, resultat de l’estudi de patologies realitzat anteriorment, s’ha establit en huit mesos.

Les intervencions previstes al llarg d’este mateix any permetran rehabilitar les parts més deteriorades d’este conjunt arquitectònic com a sostres, fatxades i alguns elements auxiliars com a depòsits, portes i tancaments exteriors.

Estos tallers en desús per al servei ferroviari que presta FGV ocupen una superfície de 26.659,78 metres quadrats, dels quals 7.579,96 corresponen a edificacions com la nau principal i les cotxeres.

Els tallers i cotxeres de Torrent van ser projectats per l’enginyer Santiago Castro Cardús, en servei per la Companyia de Tramvies i Ferrocarrils de València l’any 1963. S’empraven per a realitzar el manteniment del material mòbil que la mencionada empresa utilitzava en la línia que unia València amb Villanueva de Castellón, que hui és part de la Línia 1 de Metrovalencia.
Quan va iniciar la seua activitat l’actual seu de FGV en València Sud, que comprén tallers i cotxeres, les instal·lacions de Torrent van passar en 1992 a convertir-se en auxiliars, dedicades a tallers i magatzem.
Actualment, este complex de naus industrials, junt amb la seua platja de vies, serveix també de depòsit de la col·lecció de Material Històric de FGV. Estes instal·lacions, tancades actualment al públic, acullen més de 70 trens i tramvies històrics els segles XIX i XX, 13 dels quals estan totalment restaurats.
Entre les peces conservades destaquen el tramvia de cavalls del segle XIX, l’últim que va circular en València abans del tancament del servei en els anys 60 del passat segle, trens com “Els portuguesos” o el cotxe Saló Break.