Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies.

  • Amb aquests treballs d’ampliació de la plataforma tramviària es dotarà d’una tercera via al tram afectat
  • La intervenció que es realitza en l’avinguda Antonio Ferrandis forma part de les actuacions previstes en el tram en superfície d’aquesta línia que uneix el carrer Alacant amb el barri de Natzaret

La Generalitat ha iniciat aquesta setmana les obres d’ampliació de la plataforma tramviària de la parada de Ciutat de les Ciències de la futura Línia 10 de Metrovalencia que unirà el centre de la ciutat de València, des del carrer Alacant fins al barri de Natzaret.

Els treballs s’estan duent a terme en l’avinguda Antonio Ferrandis i afecten un tram d’un dels carrils de circulació de vehicles. L’objectiu d’aquesta intervenció és incorporar una nova via a les dues ja existents per a afavorir possibles maniobres i agilitar la circulació dels tramvies que prestaran servei en el conjunt de la línia.

Aquestes obres, que finalitzaran a la fi del mes de febrer, estan incloses en les actuacions de condicionament de la superestructura de via, arquitectura i equipament, corresponents al tram en superfície, des de l’eixida del túnel en la rampa d’Amado Granell fins al barri de Natzaret.

El pressupost destinat a l’execució d’aquests treballs, adjudicats per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a la UTE formada per les mercantils COMSA, S.A.U.- Llevantina Enginyeria i Construcció S.L. és de 6.205.350 euros, IVA inclòs.

Les intervencions previstes en aquest projecte també contemplen la construcció en el barri de Natzaret del depòsit provisional per a les unitats tramviàries que circularan per aquesta prolongació de l’actual xarxa de Metrovalencia.

Al seu torn, en l’encreuament amb la calçada de l’avinguda Antonio Ferrandis amb l’avinguda Amado Granell s’ha previst la reconstrucció de la via, ja que els carrils van ser desmuntats fa uns anys.

Els treballs d’arquitectura en les parades de superfície inclouen el condicionament i equipament de les marquesines, així com les instal·lacions elèctriques i enllumenat, comunicacions, peatge i informació al viatger i la urbanització de les àrees afectades per l’obra.

El projecte de construcció del conjunt d’aquesta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Línia 10

La Línia 10, una vegada completada, unirà el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret, ampliant de manera molt considerable l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia. Aquesta línia combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície).

En l’actualitat s’estan executant les obres previstes al llarg del tram subterrani, amb un pressupost superior als 25 milions d’euros. Els treballs comprenen la instal·lació de la totalitat de la doble via i aparells; drenatges i canalitzacions laterals per a instal·lacions; i els treballs d’arquitectura de les tres estacions que inclouen acabats, paviments, revestiments verticals, mobiliari, etcètera.

Com a treballs ja completats, el mes de febrer passat van acabar les obres de construcció de la rampa que connecta els trams subterranis i en superfície a l’altura de l’avinguda Amado Granell. Les obres han inclòs la construcció de la parada en superfície de Germans Maristes, per un import superior als 3,8 milions d’euros.

La resta de contractacions, com l’electrificació, instal·lació de subestacions i escomeses del traçat entre l’estació d’Alacant i Natzaret, així com la senyalització, comunicació i seguretat estan ja adjudicades, pendents de l’inici dels treballs d’instal·lació.