Posted
filed under Corporatiu, Noticias, Noticias FGV.

  • Les noves línies i trams permetran integrar la xarxa del TRAM amb la futura estació intermodal, arribar a Sant Joan i Mutxamel, vertebrar la ciutat d’Alacant i connectar l’Hospital de Sant Vicent del Raspeig
  • El pla d’ampliació de la xarxa, presentat a Alacant pel conseller Arcadi España, suposa un total de 315 milions d’inversió i també inclou les actuacions de la Línia 9 (Benidorm-Dénia)

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha presentat les principals línies d’actuació del Pla d’Ampliació de la xarxa del TRAM d’Alacant, en el qual s’inclouen les propostes en execució, així com els nous traçats previstos de cara als pròxims anys, en funció a les necessitats de mobilitat de la ciutat d’Alacant i les comarques del Alacantí, la Marina Alta i la Marina Baixa.

“Amb una inversió superior als 160 milions d’euros, la Generalitat estarà en disposició de construir, en els pròxims anys, uns 15 quilòmetres de nous trams i línies, que se sumaran a l’actual xarxa tramviària per a vertebrar la ciutat d’Alacant, la seua àrea metropolitana i les comarques on ja opera el TRAM d’Alacant” ha explicat el conseller.

A més, Arcadi España ha destacat la inversió realitzada en el conjunt de la província d’Alacant que, des de 2015, ha suposat més de 100 milions d’euros. “Actualment s’està executant la modernització i renovació integral de la Línia 9 (Benidorm-Dénia) que, una vegada completada en els pròxims anys, haurà suposat una inversió superior als 150 milions d’euros i permetrà recuperar una connexió fonamental per als veïns de la Marina Alta i la Marina Baixa i per a tots els ciutadans de la Comunitat Valenciana”, ha explicat.

En concret, sobre els avanços en les obres de la Línia 9, el conseller de Política Territorial ha recordat que un dels compromisos adquirits per la Generalitat en el Seminari de Govern de Benassal-Albocasser, celebrat el passat cap de setmana, és acabar les obres en el tram Teulada-Gata de Gorgos. “L’objectiu de la Generalitat és finalitzar les obres del penúltim tram de la Línia 9 entre els mesos de setembre i octubre per a, a la fi de l’any 2021 o principis de l’any 2022 començar a donar servei entre Teulada i Gata de Gorgos i arribar a Dénia, com està previst, en 2023”.

Així mateix, el conseller Arcadi España ha remarcat que les inversions recollides en aquest pla d’ampliació, que combina actuacions en execució, projectades i planificades, “suposaran més de 315 milions d’inversió que permetran augmentar en els pròxims sis anys, de manera molt considerable, les condicions de mobilitat de manera sostenible i eficaç, així com potenciar el turisme i ésser un impuls a l’economia fonamental de cara a la recuperació després de la crisi sanitària de la COVID-19” ha explicat el conseller.

La presentació d’aquest pla ha tingut lloc en la seu de la Casa Mediterrani a Alacant i ha comptat amb la participació de la directora gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato, que ha sigut l’encarregada de detallar les característiques del pla d’actuació, i representants institucionals, socials, empresarials i sindicals de la província alacantina.

Com ha explicat la directora gerent d’FGV, “l’objectiu d’aquest document estratègic és planificar el creixement de la futura xarxa del *TRAM d’Alacant, una cosa fonamental en matèria d’infraestructures”. Així mateix, ha afegit que la finalitat del treball presentat és “oferir una millor cobertura i millor servei a la ciutat d’Alacant i les comarques del Alacantí, la Marina Baixa i la Marina Alta, ateses les necessitats de mobilitat”.

D’altra banda, la directora gerent ha indicat, en referència a la nova estació Alacant Intermodal, que “es treballa per fomentar la intermodalitat amb altres operadors de transport públic i per a consolidar el TRAM d’Alacant com una alternativa real a l’ús de vehicle privat”, ha explicat Menguzzato.

Principals actuacions

Una de les principals actuacions a les quals ha fet referència el conseller Arcadi España durant l’acte de presentació és la creació d’una nova connexió de l’actual xarxa del TRAM d’Alacant amb Sant Joan i el seu hospital i la continuació fins a Mutxamel, des de les actuals Línies 1 i 3 que enllacen Luceros amb Benidorm i El Campello, respectivament. El pressupost inicial és d’uns 40 milions d’euros.

Sobre la prolongació des de Luceros fins a l’estació d’Adif, la futura estació Alacant Intermodal, el conseller ha explicat que el projecte definitiu d’FGV es troba en procés de redacció. Aquest procés s’està realitzant de manera conjunta amb Adif, l’Ajuntament d’Alacant i AVANT i comptarà amb una inversió d’al voltant de 35 milions d’euros.

Una altra de les actuacions previstes permetrà prolongar l’actual Línia 2, que parteix des de Luceros a Sant Vicent del Raspeig, fins a l’hospital d’aquesta localitat, donant servei, al seu torn, als veïns de tot el municipi.

Així mateix, des de la nova estació d’Alacant Intermodal, una vegada finalitzada l’obra, està previst connectar pel sud oest de la ciutat d’Alacant amb els barris de La Florida, Ciutat d’Assís i San Fernando-Princesa Mercedes.

D’altra banda, aquest pla contempla la creació d’una nova Línia 6 de TRAM (Alacant Intermodal – Hospital de Sant Vicent) per a la futura estació intermodal amb el traçat sud de la Gran Via, a través del Polígon de Sant Blas, els Àngels, Sant Agustí, Tómbola i Divina Pastora, fins a connectar amb el traçat actual al TRAM d’Alacant prop de la parada de Ciutat Jardí.

A les prolongacions i ampliacions de la xarxa, cal afegir l’obertura a la mar de l’entorn de l’actual estació de la Marina, el projecte de la qual està en fase de redacció, així com totes les actuacions dirigides a la recuperació i modernització de la Línia 9 (Benidorm-Dénia), un procés que està en execució o en marxa administrativament en totes les seues fases