Reunión FGV con Alcaldes de Rafelbunyol y Alboraya

Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies Metrovalencia.

  • La directora gerent de FGV s’ha reunit amb els alcaldes d’Alboraia, Almàssera, Meliana, Foios, Albalat dels Sorells, Museros, Massamagrell, La Pobla de Farnals i Rafelbunyol per a explicar el contingut del projecte
  • El pas de trens entre Rafelbunyol i Almàssera passarà a ser de 12 minuts i des d’aquesta estació a Alameda de 6 minuts

La directora gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Anaïs Menguzzato, ha celebrat aquest matí una reunió amb els alcaldes i regidors d’Alboraia, Almàssera, Meliana, Foios, Albalat dels Sorells, Museros, Massamagrell, La Pobla de Farnals i Rafelbunyol per a presentar les actuacions incloses en el Pla de Millora de Freqüències de Metrovalencia i que afecten aquests municipis pels quals passa la Línia 3.

Menguzzato ha explicat que “aquest pla suposarà una millora notable de les freqüències per als veïns i veïnes d’aquestes localitats, ja que es tracta d’un conjunt d’actuacions que, a més d’impactar en la Línia 3, millorarà de manera integral els temps de pas de tota la xarxa de Metrovalencia”.

Amb aquestes actuacions s’aconseguirà una millora dels temps de pas, en fixar una nova freqüència de 12 minuts en el tram de la Línia 3 de Metrovalencia entre les estacions d’Almàssera i Rafelbunyol, la qual cosa suposarà un descens d’espera per als viatgers i viatgeres, ja que en l’actualitat és de 15 minuts. Entre Almàssera i Alameda la freqüència passarà a ser de 6 minuts, quan en l’actualitat és de 7,5 minuts.

En la reunió s’han ampliat els detalls del Pla de Millora de Freqüències que ja va ser presentat a l’inici de l’any per part del conseller Arcadi España i que està dotat pressupostàriament amb més de 230 milions d’euros. Segons el que es preveu, les primeres actuacions estaran en marxa en 2023 amb l’objectiu de disminuir els temps de pas de circulació en tots els trams de la xarxa de metro i tramvia.

Com ha valorat la directora gerent d’FGV després de la reunió, “amb aquest conjunt d’actuacions s’augmentarà la capacitat de transport i es farà un pas fonamental per a consolidar el servei que ofereix Metrovalencia, com una alternativa real a l’ús de vehicle privat”.

De la quantitat pressupostada, més de 90 milions d’euros s’invertiran en les línies de metro per a desdoblegar trams de via única; augmentar els punts de escapament i encreuament en diferents trams en superfície; suprimir passos a nivell; i modernitzar enclavaments i sistemes de protecció de trens.

El conjunt d’actuacions anunciades permetran millorar considerablement les freqüències de pas, en diferent mesura, en la totalitat de la xarxa en superfície, per la qual cosa també es reduiran de manera considerable els temps d’espera en el tram subterrani de Metrovalencia.

En aquesta mateixa reunió s’ha informat també que des d’FGV en col·laboració amb la Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) es treballa en la reordenació de les actuals zones tarifàries amb l’objectiu de simplificar la situació actual i afavorir a un major nombre de municipis .

A més s’ha explicat que les millores previstes també afectaran la seguretat, accessibilitat, informació a les persones usuàries i l’aposta per la intermodalitat a través del condicionament de nous aparcaments dissuasius i específics per a bicicletes.

Actuacions en la Línia 3

Amb la intenció d’establir un increment de freqüències en la Línia 3 i per a dotar de major capacitat, regularitat i fiabilitat del servei a la Línia 3, FGV està elaborant un projecte per a determinar les possibilitats i condicions de desdoblament en el tram en superfície entre Rafelbunyol i Almàssera, en aquells trams en els quals les condicions tècniques i/o urbanístiques ho permeten i l’anàlisi d’explotació l’aconselle. Actualment, els trams entre estacions es troben en general en via única excepte punts concrets.

Aquesta actuació és independent a altres inversions que també es realitzaran en la Línia 3, com les obres de renovació de desviaments, passos a nivell i diversos elements en els trams de superfície.
Durant la trobada, s’ha informat els alcaldes que FGV acaba de licitar la redacció dels projectes i que s’ha previst que els futurs treballs es realitzen en horari nocturn per a afectar el menys possible al servei comercial de Metrovalencia.