Posted
filed under Corporatiu, Noticias, Noticias FGV.

  • La Conselleria de Política Territorial, Obres Púbiques i Mobilitat ha aprovat el contingut que elabora Ferrocarrils de la Generalitat
  • Aquestes actuacions estan incloses en el Pla de Millora de Freqüències de la xarxa de metro de València i la seua àrea metropolitana

La Conselleria de Política Territorial, Obres Púbiques i Mobilitat ha presentat a informació pública el projecte de duplicació de via de la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) de Metrovalencia, en el tram que uneix les estacions d’Alboraia-Peris Aragó i Rafelbunyol que elabora Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).

El període d’informació pública s’ha obert, una vegada aprovat inicialment i segons el publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) en la seua edició del 26 de juliol de 2021.

Aquestes actuacions estan incloses en el Pla de Millora de Freqüències de Metrovalencia, presentat a l’inici de l’any pel conseller Arcadi España, i permetran augmentar la freqüència de pas en un 25% en dies laborables i un 33% en dissabtes.

Els projectes constructius de duplicació de via afecten en concret als trams que uneixen Almàssera i Alboraia-Peris Aragó; Museros i Albalat dels Sorells i, finalment, el tram Rafelbunyol i l’inici del tram urbà de Massamagrell.

A més s’inclou un altre projecte que contempla la futura execució d’una nova subestació elèctrica de tracció i una nova escomesa elèctrica de manera que es puga garantir l’explotació en escenaris futurs, amb noves malles d’explotació i majors freqüències de pas.

Els projectes constructius previstos permetran la creació d’encreuaments dinàmics entre estacions, permetent l’encreuament en trajectes i no sols en les pròpies estacions. D’aquesta manera, s’aconseguirà augmentar la freqüència i fiabilitat de la xarxa i, per consegüent, augmentar la capacitat de la via i millorar el servei.

En l’actualitat, el traçat existent entre les estacions de Rafelbunyol i Alboraia-Peris Aragó està configurat en via única, disposant de vies d’apartat en les estacions (que funcionen com a estacions d’encreuament), de manera que es produeixen encreuaments estàtics entre circulacions ascendents i descendents en les pròpies estacions.

L’execució d’aquest conjunt de projectes beneficiarà al conjunt de municipis pels quals discorre aquesta línia, però també permetrà augmentar les freqüències de pas en la resta de la xarxa i un augment de la fiabilitat de la circulació en punts de concentració de línies, com el tram entre Xàtiva i Alameda.

Totes aquestes actuacions van encaminades al foment d’un transport públic ecològic i eficient, millorant la seguretat, regularitat i augmentant la capacitat de transport, incrementant les freqüències i disminuint els temps totals de recorregut.