Publicat
Arxivat com Corporativo, Noticias FGV, Notícies.

  • Rebeca Torró ha realitzat un viatge pel tram que s’ha posat en servei i ha destacat que “els treballs de modernització continuen segons el que es preveu perquè el tren arribe a Dénia abans que acabe l’any”
  • Les actuacions realitzades i previstes permetran l’arribada del ferrocarril a Dénia un any abans del que es preveu

La Generalitat ha posat en servei el tram Teulada-Gata de Gorgos de la Línia 9 (Benidorm-Dénia) del TRAM d’Alacant, una vegada completats el treballs de renovació de via i d’instal·lació dels sistemes de senyalització, comunicacions, energia i ATP (Automatic Train Protection) amb una inversió en aquest tram concret de 6’5 quilòmetres de 15 milions d’euros.

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torrró, ha realitzat un viatge pel tram que s’ha posat en servei. Segons ha assenyalat, “hui la Generalitat fa un pas més per a vertebrar La Marina, completar l’arribada del ferrocarril a Dénia abans que acabe l’any i finalitzar la modernització d’aquesta línia”.

“Entre actuacions ja finalitzades i previstes la Generalitat ha destinat més de 150 milions d’euros a aquesta línia que uneix Benidorm i Dénia, amb l’objectiu de mantindre i millorar les condicions d’explotació, garantint la seguretat i la qualitat del servei amb uns estàndards similars a la resta de la xarxa del TRAM d’Alacant”, ha destacat Torró.

Amb l’obertura d’aquest tram es recupera la connexió ferroviària directa entre Benidorm i Gata de Gorgos, quedant únicament el servei alternatiu d’autobús entre Dénia i Gata de Gorgos.
En aquest sentit, la consellera ha anunciat que “la connexió fins a Dénia entrarà en servei a la fi d’enguany, una vegada es completen les obres de condicionament del taller de Dénia per a poder acollir els nous trens duals (dièsel-elèctrics)”.

Juntament amb la consellera han assistit a la posada en marxa d’aquest tram els alcaldes de Gata de Gorgos, Josep Signes, i Teulada, Raúl Llobell, així com la directora gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Anaïs Menguzzato i la secretària autonòmica d’Obres Públiques, Transports i Mobilitat Sostenible, María Pérez

Actuacions realitzades

Les obres realitzades en aquest tram, juntament amb les efectuades fins a Dénia, han afectat més uns 17 quilòmetres, amb una inversió de més de 30 milions d’euros, finançats per la Unió Europea.
Amb aquesta actuació s’ha aconseguit renovar i modernitzar el tram, actuant en terraplens i talussos i s’han canviat carrils, travesses i balast. Les obres realitzades permeten millorar les condicions de seguretat, afavorir el confort de l’usuari, la durabilitat de la via i la reducció del manteniment.

Entre els projectes executats en aquest tram s’ha inclòs l’adequació del gàlib vertical dels túnels, així com la rehabilitació de l’estructura i ampliació de la plataforma del viaducte centenari de pedra de Gata de Gorgos, obra de l’Enginyer de Mines José Carbonell.

Al seu torn, en aquesta mateixa intervenció s’ha inclòs la tranviarització del tram urbà de Dénia que ha permés integrar urbanísticament les vies, transformar els passos a nivell en encreuaments amb semàfors i eliminar els murs que tanquen les vies, aconseguint una avinguda molt més permeable i integrada urbanísticament, acabant amb la divisió que suposava el trenet en tallar Dénia pel seu costat sud.

De manera paral·lela, en els últims mesos s’han completat els treballs de senyalització, comunicacions, energia i ATP, amb un pressupost global per al conjunt de la línia de més de 15 milions d’euros. De manera paral·lela s’han finalitzat també els treballs d’instal·lació de megafonia i sistemes de videovigilància en estacions i baixadors.

FGV té previst iniciar en breu el condicionament i reforma integral de l’edifici principal de l’estació de Gata de Gorgos. La rehabilitació comprén entre altres elements cobertes, forjats i instal·lacions i quanta amb un pressupost inferior de mig milió d’euros.