Posted
filed under Corporatiu, Corporativo, Noticias, Noticias FGV, Noticias Metrovalencia.

  • María José Salvador destaca l’esforç del Govern valencià per ‘reprendre estes obres que va deixar paralitzades l’anterior govern’
  • Amb un import inicial de 4,8 milions d’euros, s’inclou el trajecte a l’aire lliure fins a Hermanos Maristas, inclosa la parada

La Generalitat Valenciana, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), ha licitat les primeres obres d’infraestructura de la rampa de connexió entre el tram subterrani i el de superfície de la Línia 10 (Alicante-Natzaret) en Amado Granell i la prolongació tramviària fins a Hermanos Maristas, així com la construcció a l’aire lliure de la parada del mateix nom.

Amb un pressupost inicial de 4,8 milions d’euros, IVA inclòs, seran les primeres obres a executar de la futura L10, que s’esperen iniciar en el primer trimestre de 2019 perquè puguen acabar-se en la seua totalitat fins a Natzaret en 2021.

La consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, hi ha assenyalat que, esta primera licitació d’obres, “és un pas més que marca clarament la voluntat d’este govern de complir els compromisos adquirits per a posar en marxa una obra que l’anterior govern va deixar abandonada”.

“Estem dins del full de ruta que ens hem marcat, complint els objectius amb planificació i gestió adequada dels recursos públics”, ha indicat.

Es complix així el compromís del president de la Generalitat, Ximo Puig, de reprendre les obres en esta línia es reiniciarien amb una inversió inicial de 50 milions d’euros, dels que 30 seran aportats per l’Administració autonòmica i 20 procediran de la Unió Europea a través del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenrotllament Regional (Feder) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Cal recordar que les obres d’esta infraestructura, anteriorment denominada T2, van començar l’any 2006 i es van paralitzar l’any 2011, a l’abandonar l’anterior Consell els treballs per falta de pressupost, després d’invertir al voltant de 200 milions d’euros.

Projecte d’obres licitat
En concret, el projecte licitat comprén la construcció de la rampa de connexió del túnel de l’estació d’Amado Granell amb el tram en superfície per mitjà de l’execució de pantalles profundes de formigó armat, i l’execució de la infraestructura i superestructura de connexió en superfície entre l’eixida del túnel, la rampa i el tram de superfície fins a la ubicació de la nova parada de Hermanos Maristas, més la connexió amb la plataforma actualment construïda.

A més, es construirà la nova parada en superfície de Hermanos Maristas, ubicada en el carrer Amado Granell, i la desviació de tots els servicis afectats i adequació de la urbanització. També es restituirà la infraestructura del tram tramviari de l’encreuament del carrer Antonio Ferrandis que al seu dia es va retirar per a facilitar la circulació de vehicles.

Este projecte de construcció serà el primer dels cinc en què es dividix les obres de la L10. Els altres quatre són arquitectura i equipament de parades i estacions: electrificació i subestacions; senyalització i comunicacions; i tallers provisionals.

Metodologia avançada
Per a la construcció s’aplicarà la metodologia BIM (Building Information Modeling), partint de la informació, plans, estudis i documentació que componen els distints projectes constructius aprovats.

Esta metodologia de treball documenta tot el cicle de vida de l’edificació i les infraestructures, fent ús de ferramentes informàtiques de modelatge 3D a fi de generar una maqueta virtual a escala real i un reposador únic amb tota la informació útil per a tots les parts que participen en el procés i durant tota la seua existència; és a dir, la definició conceptual, el disseny, l’execució i el posterior manteniment.

L’objectiu de l’ús d’esta metodologia és obtindre un estalvi de costos durant el cicle de vida del projecte, des de la coordinació en les disciplines en la fase de disseny, control de l’intercanvi del flux d’informació, la unicitat en el model durant la fase de projecte i reducció d’incertesa i interferències en la fase d’obra fins al potencial en la gestió posterior de la infraestructura i la seua conservació.