Pas entre andanes en l'estació de Picassent de Metrovalencia

Posted
filed under Corporatiu, Noticias, Noticias FGV.

  • El pressupost inicial d’aquestes 44 actuacions ascendeix a 4,4 milions d’euros, IVA inclòs
  • Les intervencions previstes afecten 15 municipis pels quals discorren les Línies 1, 2 i 3 de la xarxa de metro

La Generalitat destinarà més de 4,4 milions d’euros a realitzar obres de millora de les condicions de seguretat i accessibilitat dels passos a nivell per als vianants i passos entre andanes de la xarxa de Metrovalencia, de les Línies 1, 2 i 3.
Amb aquest objectiu, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha licitat un conjunt d’actuacions per un import de 4.423.172,76 euros, IVA inclòs.

Les 44 actuacions previstes són resultat de l’estudi que va iniciar FGV en 2016 per a determinar l’estat en el qual es troben els diferents punts de pas de la xarxa de Metrovalencia. En concret, s’han analitzat 141 interseccions ferroviàries entre passos a nivell per als vianants i passos entre andanes, distribuïts en 33 municipis.

Les obres previstes comprenen diverses solucions com el trasllat a punts més a accessibles i assegurances; la incorporació de nous elements i proteccions; el tancament o supressió de determinats passos a nivell per als vianants o entre andanes; i actuacions complementàries per a la dotació de nous equipaments de senyalització o enllumenat.

Els passos en els quals s’ha previst intervindre estan situats en els municipis d’Almàssera; Meliana; Foios; Massamagrell; Burjassot; Godella; Moncada Picanya; Picassent; Carlet; Alberic; *Alcudia, Alginet; Paterna; i L’Eliana.

Contingut de l’estudi

L’informe elaborat per FGV ha permés establir la prioritat de les actuacions previstes per a augmentar la seguretat i disminuir la sinistralitat en els passos a nivell i passos entre andanes, tenint en compte que el manteniment i millora de la seguretat dels passos en entorn urbà és competència d’FGV.

Per a analitzar la situació d’aquests punts de pas s’han utilitzat una sèrie de criteris com la intensitat mitjana relativa al pas de vianants, visibilitat, freqüència de pas de trens, accessibilitat, sinistralitat acumulada i la normativa o regulació existent.

Dels 141 passos analitzats, l’estudi ha determinat la necessitat d’escometre millores en 44 punts de pas de la xarxa de Metrovalencia: 2 interseccions tenen una classificació de “molt alta prioritat”; 9 “prioritat alta”; 21 “prioritat mitjana”; i 12 “baixa”.

La primera d’aquestes actuacions afectava l’estació de Paiporta, on ja s’ha executat una primera fase per a millorar la seguretat i està pendent d’iniciar la segona fase per a completar les millores d’accessibilitat. A més ja s’ha intervingut a La Canyada i en l’estació de Seminari-CEU.