Material móvil

Publicat
Arxivat com Corporatiu, Corporativo, Noticias FGV, Notícies.

  • El nou contracte compta amb un pressupost inicial superior als cinc milions d’euros, IVA inclòs, i un període de dos anys
  • L’objectiu d’aquests treballs és evitar problemes de seguretat i possibles incendis o inundacions en les zones pròximes a la via o instal·laci

La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), ha licitat un nou contracte per a l’execució dels treballs de control de la vegetació, manteniment de drenatges i tancaments de la xarxa de Metrovalencia.

Amb aquest contracte, que té un pressupost de licitació que supera els cinc milions d’euros, IVA inclòs, i per un període inicial de dos anys, FGV ha previst millorar i ampliar les labors de manteniment que ja realitza des de la Unitat de Via i Infraestructures en aquest àmbit, segons estableix la Llei 7/2018, de 26 de març, de Seguretat Ferroviària (LSF), en tota la xarxa, tant a Alacant, com a València.

La xarxa de Metrovalencia compta amb prop de 130 quilòmetres de traçat en superfície, corresponent a les línies de metro i tramvia de València i la seua àrea metropolitana, als quals cal sumar els 27,3 quilòmetres de túnel.

L’objectiu d’aquests treballs és evitar el creixement no controlat de la vegetació situada al costat del traçat ferroviari o el bloqueig de punts de drenatge, unes labors fonamentals per a evitar problemes de seguretat o el risc d’incendi i inundacions, en aquest cas a conseqüència de la fortes pluges puntuals que es produeixen a vegades.

Segons el protocol de l’empresa pública, FGV realitza de manera periòdica treballs de manteniment i neteja per a evitar possibles incidents, als quals se sumen actuacions especials davant situacions no previstes.

Referent als tancaments, el nou contracte contempla reparacions urgents, així com la instal·lació de elements addicionals en punts desprotegits i la substitució de l’existent per un altre més adequat en funció de les característiques de l’entorn.

FGV va instal·lar entre 2018 i 2019 més de 20 quilòmetres de proteccions en diferents trams de la xarxa, que incloïa zones urbanes, de doble via, amb possibilitat de trànsit per als vianants o circulació de vehicles en paral·lel a la línia fèrria, i punts de via única amb accessos d’ús rústic.

Aquest tipus d’actuacions es realitzen amb l’objectiu de protegir i impedir el pas no autoritzat en els trams en superfície i millorar així les condicions de seguretat en el conjunt de la xarxa, al mateix temps que s’adapta la nova legislació autonòmica en matèria de seguretat ferroviària.