Publicat
Arxivat com Corporatiu, Material mòbil, Noticias FGV, Notícies Metrovalencia, Notícies TRAM.

  • Ferrocarrils de la Generalitat invertirà prop de 500.000 euros a canviar més de 10.000 seients de Metrovalencia i TRAM d’Alacant
  • L’empresa pública ja ha adjudicat el canvi per als tren-TRAM d’Alacant

La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), ha licitat la substitució de l’entapissat dels seients de metros i tramvies de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb l’objectiu d’aconseguir una neteja més eficaç i un millor manteniment d’aquests elements fonamentals en les unitats que circulen diàriament per totes dues xarxes.

A més, FGV ja ha adjudicat aquest canvi per als tren-TRAM d’Alacant, per la qual cosa el canvi es realitzarà en totes les unitats que componen el material mòbil de l’empresa pública, excepte els tramvies Siemens de Metrovalencia, atés que els seus seients ja són d’un material amb característiques similars, i els trens duals del TRAM d’ Alacant, ja que el seu entapissat està acabat d’estrenar.

En concret, el canvi afectarà 10.180 seients, desglossats en els 7.504 dels 62 metros que circulen per Metrovalencia, els 1.848 dels 44 tramvies Bombardier que es desplacen tant per la xarxa de València, com per la d’Alacant, i els 828 dels 9 tren-TRAM del TRAM d’Alacant.

Precisament, serà amb els tren-TRAM del TRAM d’Alacant amb els quals s’iniciarà aquest canvi, ja que el procés està més avançat perquè FGV ja ha adjudicat per 125.840 euros, IVA inclòs, la substitució de l’entapissat de les 9 unitats que presten el seu servei entre Luceros i Benidorm. Ara és quan s’ha licitat l’actuació en els metros i tramvies per a completar l’actuació.

El material triat per a substituir l’actual recobriment dels seients, polipropilè amb un 25% de fibra de vidre de càrrega, es recull en la normativa ferroviària per aportar major consistència i resistència. Aquest material comptarà amb el seu codi RIC, que identifica de què està fet i quin és el seu reciclatge recomanat.

La finalitat és aconseguir una neteja més eficaç, atés que l’actual tela de recobriment és molt més difícil de tractar. Aquesta circumstància adquireix major importància en l’actualitat per la pandèmia provocada per la Covid-19, ja que la neteja és un dels factors més importants en la lluita contra el coronavirus.

A més, altres avantatges d’aquesta substitució és l’augment de durabilitat dels seients i que el seu manteniment serà més fàcil de realitzar perquè no serà necessari reentapissar, com en l’actualitat, quan s’esquinça la tela.

Característiques

Els nous seients tindran, com en l’actualitat, dos colors per a diferenciar la utilització general i la dels seients reservats. Les peces tindran un disseny ergonòmic, millorant sobretot el disseny pla de les peces de les unitats de metro.

En el cas dels tramvies es millorarà considerablement la facilitat del muntatge i desmuntatge, mentre que per als tren-TRAM se substituirà el seient complet, amb els agafadors, pel mateix model de seient però sense la coberta entapissada.