Presentación proyectos

Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies.

  • A més es contempla la construcció dels nous punts d’encreuament i escapaments incloses en el Pla de Millora de Freqüències
  • El pressupost conjunt de licitació d’aquest contracte, que compta amb sis lots, ascendeix a més de 4,8 milions d’euros

La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), ha iniciat el procés de licitació de la redacció dels diferents projectes de construcció per a l’ampliació i millora de les condicions de servei de la xarxa actual de Metrovalencia.

El contracte, amb un pressupost de licitació de 4.826.201,16 euros IVA inclòs, compta amb sis lots que comprenen les ampliacions de les línies tramviàries 10, 11, 12, el bucle de la zona del marítim de Metrovalencia i els nous punts d’encreuament en els baixadors de Massalavés, Espioca i Horta Vella i nous escapaments en les parades de la Cova i en Benimaclet.

A més, s’inclou l’ampliació de les cotxeres i tallers de Germans Machado i l’estudi d’alternatives per a la construcció d’un taller per a la Línia 1 de Metrovalencia. També es projectarà la prolongació de les andanes de la parada de Porta de la Mar de Línia 5 del TRAM d’Alacant.

Els dos últims lots comprenen els serveis de consultoria per a altres projectes de construcció dels actius ferroviaris d’FGV, així com l’assistència tècnica d’altres projectes de renovació i adequació de la xarxa i la seua coordinació en la implantació de la metodologia BIM (Building Information Modeling).

Aquestes actuacions tenen com a objectiu estratègic ampliar la xarxa tramviària per a desenvolupar la xarxa i satisfer les necessitats de mobilitat d’un major nombre de persones, en incloure el desenvolupament de nous trams tramviaris en zones amb difícil accés al servei de Metrovalencia en l’actualitat, així com la unió dels dos eixos bàsics d’explotació tramviària en funcionament hui dia amb les futures explotacions.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi Espanya, ha valorat aquesta actuació com “un gran avanç de la Generalitat en matèria de mobilitat per a València, que té com a objectiu estratègic impulsar el transport públic i satisfer les necessitats d’un gran nombre de persones”.

Els projectes de les Línies 10, 11 i 12, tal com va anunciar el conseller Arcadi Espanya durant la presentació de la connexió a l’Hospital La Fe, “sumen aproximadament uns 70 milions d’euros d’inversió i suposaran un salt qualitatiu i quantitatiu per al servei de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, ja que permetrà connectar zones a les quals hui dia Metrovalencia no arriba”.

Les actuacions a desenvolupar en el projecte o projectes resultants comprenen tant l’arquitectura, obra civil, via, electrificació i instal·lacions de seguretat i comunicacions, peatge, informació al viatger i serveis afectats de la futures línies, tant del propi traçat com de les corresponents parades a definir en el tram i les alternatives de connexió de la nova infraestructura amb les línies actuals.

Dins de les actuacions a realitzar també es troben la redacció de la corresponent documentació tècnic-administrativa per a les gestions amb els organismes competents en els diferents aspectes a tindre en compte (mediambientals, de paisatge, urbanisme, cultura, etc.), per a poder dur a terme les respectives aprovacions dels documents citats anteriorment (estudi de planejament, estudi informatiu i projecte constructiu).

En aquests projectes els traçats definitius seran resultat de la decisió final que es prenga després de la valoració dels estudis de planejament previs.

Projectes d’ampliació

Entre els projectes previstos es troba la construcció del tram que unirà la futura Línia 10 amb la façana marítima i que funcionarà sota la denominació de Línia 11, enllaçant amb la xarxa de tramvia en les seues Línies 6 i 8 entre les parades de Grau-Canyamelar i Mediterrani.

Així doncs, el traçat previst enllaça amb la Línia 10 en la rotonda existent en la confluència de l’Avinguda del Saler i Antonio Ferrandis per a continuar cap al nord-est pel Pont l’Assut de l’Or. L’itinerari es manté pel carrer Menorca i en arribar a l’Avinguda de Balears gira a la dreta i continua, posteriorment, pel carrer Juan Verdeguer fins a aconseguir l’avinguda del Enginyer Manuel Soto, girant cap al nord fins a les proximitats de l’edifici del Rellotge, per a seguir paral·lel al capdavant marítim i connectar amb les Línies 6 i 8 de la xarxa de tramvia entre les parades de Grau-Canyamelar i Mediterrani, en els voltants de la Plaça de l’Armada Espanyola.

A més s’ha previst la redacció del projecte de prolongació de la Línia 10, des de la parada de Natzaret fins al Grau de València, enllaçant amb la futura Línia 11. La possible actuació suposaria aconseguir des del barri de Natzaret a la Plaça de les Moreres per a, a continuació, girar a la dreta creuar el Pont de Drassanes i prolongar per l’avinguda del Enginyer Manuel Soto fins a les proximitats de l’edifici del Rellotge, enllaçant en aquest punt amb la traça de la Línia 11, paral·lela al capdavant marítim i connectada amb la xarxa de tramvia en les seues Línies 6 i 8 entre les parades de Grau-Canyamelar i Mediterrani.

En aquest mateix contracte també s’inclou la definició de les obres necessàries per a la construcció de la Línia 12 que permetrà unir la Línia 10 amb l’Hospital La Fe de València. La nova línia discorrerà per la pròpia avinguda Germans Maristes i travessarà l’avinguda Ausiàs March, fins a enllaçar amb el carrer Illa Cabrera i seguir pel carrer Vicent Marco Miranda i arribar fins a l’avinguda Fernando Abril Martorell, on es troba el centre hospitalari.

L’ampliació del bucle del Marítim també comptarà amb un projecte específic per a determinar la connexió de la parada de Les Arenes amb la zona de la Marina pel carrer Eugènia Viñes. D’aquesta manera, es modificaria el recorregut dels tramvies per la zona marítima per a millorar les freqüències de la connexió dels barris de Malva-rosa i Cabanyal/Canyamelar amb el traçat de metre a partir de l’estació de Marítim Serraría.