Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies.

  • El nou contracte compta amb un pressupost inicial de 1,4 milions d’euros, IVA inclòs, per un període de dos anys
  • Aquest tipus d’estudis permeten determinar i planificar les labors de manteniment preventiu i correctiu

La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), ha licitat la contractació dels serveis d’auscultació geomètrica i dinàmica, control de qualitat de via i consultoria de la xarxa de Metrovalencia.
El pressupost inicial d’aquests treballs ascendeix a 1,4 milions d’euros, IVA inclòs, i s’han previst per un període de dos anys. El control, supervisió, anàlisi i seguiment de l’evolució dels paràmetres geomètrics de la via és una de les claus més importants per a garantir la seguretat operativa en la circulació dels trens i tramvies.

L’àmbit del contracte és la totalitat de la xarxa i terrenys d’FGV a la província de València. La xarxa de Metrovalencia compta amb més de 157 quilòmetres, corresponent a les línies de metro i tramvia de València i la seua àrea metropolitana, i en els quals s’inclouen els 27,3 quilòmetres de túnel.

El pla de manteniment de via d’FGV estableix la freqüència de les inspeccions de la via i els aparells de via, per a planificar així les activitats de manteniment preventiu i correctiu, per la qual cosa aquests treballs, objecte d’aquest contracte, es realitzen de manera periòdica també en TRAM d’Alacant.

Al seu torn, en els últims anys FGV està desenvolupant la seua pròpia normativa de via, basada en la normativa AENOR, en la qual es defineixen els paràmetres i toleràncies dins de les quals han de mantindre’s les infraestructures per a garantir la qualitat i la seguretat en l’explotació ferroviària.

L’objecte d’aquest contracte és l’obtenció de les dades necessàries per a la gestió del manteniment de la via i la seua infraestructura, inclosa el seu mesurament, processament, càlcul i obtenció de conclusions.
Les accions previstes comprenen; l’auscultació geomètrica i dinàmica de la via per a conéixer el seu estat i evolució i planificar les activitats de manteniment; el control geomètric dels aparells de via per a detectar possibles desviacions respecte als estàndards de qualitat recollits en la normativa vigent; alçaments topogràfics, replantejos i altres activitats complementàries; i treballs de consultoria ferroviària relacionats amb l’objecte del contracte i elaboració d’informes tècnics.