Publicat
Arxivat com Noticias FGV.

  • · Esta actuació forma part de les mesures plantejades per a millorar les condicions de seguretat de la xarxa de metro en superfície
  • · Després d’esta intervenció està previst actuar en el tram de la Línia 3 que uneix Almàssera i Rafelbunyol

La Generalitat està completant la instal·lació de més de 4.000 metres d’elements de protecció en diferents punts del tram de la Línia 1 de Metrovalencia, entre Torrent i Villanueva de Castellón. Esta actuació forma part dels treballs de protecció de la xarxa en superfície del metro que executa Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).
Este tipus d’actuacions, que van començar el passat any, es realitzen amb l’objectiu de protegir i impedir el pas no autoritzat en els trams en superfície i millorar així les condicions de seguretat en el conjunt de la xarxa, alhora que s’adapta progressivament a la nova legislació autonòmica en matèria de seguretat ferroviària.
El pressupost d’estes actuacions ascendeix a 730.394 euros i permetran instal·lar, una vegada completades, més de 20 quilòmetres de proteccions en diferents trams de la xarxa, que inclouen zones urbanes, de doble via, amb possibilitat de trànsit de vianants o circulació de vehicles en paral·lel a la línia fèrria, i punts de via única amb accessos d’ús rústic.
Les primeres intervencions es van realitzar en alguns trams urbans que no disposaven d’una protecció suficient com l’estació de Llíria; el tram entre les estacions dels Carolines-Fira i Campament; en el terme municipal de Paterna; en la zona pròxima al baixador d’Omet a Picassent; en el tram entre Torrent i Sant Isidre; i entre Rocafort i Massarrojos.
Una vegada es completen els treballs entre Torrent i Villanueva de Castellón, FGV té previst instal·lar uns 1.200 metres de proteccions en la Línia 3, en el tram que uneix Almàssera i Rafelbunyol.


Treballs previstos

Les intervencions plantejades contemplen la instal·lació de diferents tipus de tancament, segons la zona a protegir. Així mateix es preveu la neteja i posterior instal·lació de tanca o proteccions, a més d’altres treballs, en funció de la tipologia del tancament.
Junt amb esta actuació, FGV destina prop de 200.000 euros a la reparació de desperfectes urgents en els trams ja protegits, com a conseqüència d’accions vandàliques, inclemències meteorològiques o circumstàncies imprevistes.

La xarxa de metro de València i la seua àrea metropolitana compta amb 137 quilòmetres de via, dels quals 26,5 quilòmetres són subterranis i més de 110 quilòmetres en superfície, sense incloure els 20 quilòmetres de xarxa tramviària.
Actualment, compten amb protecció més de 80 quilòmetres de xarxa que disposen de distintes tipologies de tanca, per a evitar el lliure accés de les persones a les vies.