Publicat
Arxivat com Corporativo, Noticias FGV, Notícies.

  • El BEI ha aprovat finançament per import total de 300 milions d’euros, dels quals la Generalitat podrà disposar dels recursos necessaris en funció de l’evolució de les inversions
  • Els consellers d’Hisenda i Política Territorial mantenen una trobada amb el vicepresident del BEI, Ricardo Mourinho Félix, i visiten la nova Línia 10 de Metrovalencia
  • Arcadi España i Rebeca Torró han posat en valor “el suport de la UE perquè la Comunitat Valenciana impulse mitjans de transport més sostenibles i infraestructures accessibles, eficients i innovadores”

La Generalitat i el Banc Europeu d’Inversions (BEI) han formalitzat un préstec per import de 50 milions d’euros corresponent al primer tram d’un total de finançament aprovat de 300 milions d’euros, “que permet col·laborar a totes dues institucions en el desenvolupament de noves infraestructures de transport més net i sostenible i avançar en la transformació verda en la Comunitat Valenciana”.

El desemborsament del crèdit, que es farà per trams, té com a objectiu el desenvolupament del programa pluriennal d’inversions en *Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), entre les quals són susceptibles a finançar noves infraestructures urbanes i suburbanes, l’adquisició de material rodant, així com inversions en seguretat, digitalització i accessibilitat, especialment per a l’adquisició de la tecnologia ‘Navilens’, un sistema de senyalística, que facilitarà l’orientació a persones amb discapacitat visual en totes les estacions i trens de Metrovalencia i el TRAM d’Alacant.

“El nostre objectiu comú i compartit és millorar la cobertura del servei del transport públic rodat, la seua qualitat, seguretat i accessibilitat, així com les opcions d’intermodalitat i interconnexió amb altres maneres públiques de transport el que ajudarà a fomentar el seu ús i a prescindir progressivament del cotxe privat”, han apuntat el conseller d‘Hisenda i la conseller de Política Territorial, Arcadi España i Rebeca Torró, durant la ratificació del préstec.

Prèviament, el vicepresident del BEI i l’equip tècnic del Banc Europeu d’Inversions, han mantingut en la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic una trobada amb els responsables de tots dos departaments. Els representants autonòmics han incidit en la importància de “establir majors vies de col·laboració entre tots dos organismes, permetent comptar amb tot el suport europeu possible per a la posada en marxa i desenvolupament de noves inversions sostenibles que ajuden tant a la transformació del model econòmic de les empreses valencianes com al desenvolupament de polítiques públiques que garantisquen la protecció del medi ambient com l’aposta per les energies renovables”.

Així, en paraules del vicepresident del BEI, Ricardo Mourinho Félix, “ens complau col·laborar una vegada més amb la Comunitat Valenciana en una inversió estratègica en transport, que tindrà un notable impacte en els habitants i visitants de la regió. Conscients de la necessitat de transformació del sector, des del BEI, com a Banc del Clima de la UE, impulsem projectes que desenvolupen un model de mobilitat urbana que respon a les necessitats dels usuaris d’una manera sostenible i eficient”.

“El transport juga un paper clau en l’economia moderna i aquesta operació permetrà a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana generar indubtables beneficis socials i mediambientals”, ha afegit.

El conseller d’Hisenda, per part seua, ha agraït la col·laboració “permanent” de Ferrocarrils de la Generalitat “i el seu compromís decidit amb la sostenibilitat ambiental, que està permetent que el seu programa pluriennal d’infraestructures siga finançat amb diferents crèdits europeus a condicions molt avantatjoses per als valencians” i ha traslladat la voluntat “d’ampliar a més entitats públiques de la Generalitat la col·laboració amb el Banc Europeu d’Inversions, permetent avançar a major velocitat en la transformació cap a una economia valenciana productiva, sostenible i rendible adaptada a les exigències del segle XXI”.

En la mateixa línia, els consellers d’Hisenda i Política Territorial han animat a les empreses valencianes “a conéixer les condicions oferides per aquesta entitat per a fer costat a pimes, grans empreses i autònoms que tinguen com a objectiu inversions en sostenibilitat, R+D+i, digitalització i la transició cap a l’economia verda”.

“Des de la Generalitat ens comprometem a dur a terme a través de l’IVF una major difusió de les oportunitats de finançament europeu, recolzant de manera coordinada, amb la major quantia possible de fons, les sol·licituds de suport econòmic a les empreses valencianes” ha sentenciat Arcadi España.

Desemborsament dels 50 primers milions d’euros

La primera disposició de recursos sol·licitada per la Generalitat al BEI s’ha elevat a un total de 50 milions d’euros. Entre les actuacions que s’escometran amb aquests primers recursos es troba el tancament de les estacions en superfície amb major volum de viatgers “garantint una major seguretat per als transeünts”, així com el desenvolupament del pla de millora de passos a nivell.

Des de la Conselleria de Política Territorial i des d’FGV també es podrà desenvolupar un altre tipus d’actuacions o la implantació de nova tecnologia, com la tecnologia ‘*Navilens’ per a persones cegues, actuacions destinades a millorar l’accessibilitat per als viatgers amb mobilitat reduïda o el canvi de tota la senyalització incandescent de *Metrovalencia per lluminàries LED, més eficient i sostenible.

L’equip del BEI, encapçalat pel seu vicepresident Ricardo Mourinho Félix, ha conegut part d’aquestes obres durant la visita que ha realitzat a l’estació de Bailèn i la seua connexió per als vianants fins a la parada d’Alacant, des d’on han recorregut part de la nova L-10 fins a la parada d’Amado Granell.