Línea 10 Metrovalencia fin de obras del tramo en superficie

Publicat
Arxivat com Noticias FGV, Notícies.

  • Després d’esta primera actuació els treballs continuaran en el traçat subterrani que compta amb tres estacions
  • La nova línia permetrà unir el centre de València amb la zona de la Ciutat de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret

La Generalitat ha completat les primeres obres d’infraestructura de la futura Línia 10 (Alacant-Natzaret) de Metrovalencia, en el tram comprés entre les parades d’Amat Granell i la prolongació fins a Germans Maristes.

La inversió destinada a este tram per part de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha sigut de 3.881.373 euros, IVA inclòs. Estes primeres actuacions han permés completar la construcció de la rampa de connexió del túnel de l’estació d’Amat Granell i el tram tramviari en superfície (a l’altura de la seu del Col·legi de Metges), fins a la nova parada de Germans Maristes, junt amb la connexió amb la plataforma actualment construïda.

Des de la parada de Germans Maristes es facilitarà l’accés a Quatre Carreres, Ciutat de la Justícia, Ciutat del Bàsket, Font de Sant Lluis i el futur pavelló València Arena.

La Línia 10, una vegada completada permetrà unir el centre de València amb la zona de la Ciutat de la Ciutat de les Arts i les Ciències, i el barri de Natzaret, ampliant de manera molt considerable l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia, i afavorint la implantació d’un model de mobilitat sostenible en el conjunt de la ciutat i la seua àrea metropolitana.

Les primeres obres d’esta infraestructura van començar l’any 2006 i es van paralitzar en 2011, per falta de pressupost, després d’invertir al voltant de 200 milions d’euros. El 12 de juny de 2017 el president Ximo Puig va anunciar que la Generalitat reprendria, després d’anys d’abandó, les obres amb finançament de la Unió Europea.

La Línia 10 combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície).

El projecte de construcció del conjunt d’esta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenrotllament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.