Obras L10 cañón peatonal

Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies.

  • Aquesta nova línia, que unirà el centre de València amb el barri de Natzaret, comptarà així amb dues connexions directes amb l’actual xarxa de Metrovalencia
  • El conseller Arcadi España ha assenyalat que els nous accessos per als vianants subterranis suposen una inversió superior als 23,5 milions d’euros

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha anunciat que la Generalitat connectarà la futura estació d’Alacant amb les estacions de Xàtiva i Bailén, a través de dos passos subterranis per als vianants, per a integrar la nova Línia 10 en el conjunt de la xarxa de Metrovalencia.

Arcadi España ha realitzat aquest anunci després de visitar les obres del tram subterrani d’aquesta línia, que unirà el centre de la ciutat de València amb el barri de Natzaret i que actualment es troba en ple procés de construcció. Aquestes dues actuacions compten amb un pressupost conjunt d’uns 23,5 milions d’euros.

El conseller ha explicat que “aquests dos accessos per als vianants permetran connectar la Línia 10 amb l’actual xarxa de Metrovalencia i millorar les condicions de mobilitat dels futurs usuaris i del conjunt de la ciutat de València i la seua àrea metropolitana”.

La prolongació fins a Bailén per a poder enllaçar amb la Línia 7 de Metrovalencia es realitzarà aprofitant l’actual pas per als vianants en desús existent en el túnel de la Gran Via de les Germanies, incorporant un punt d’enllaç d’uns 25 metres. Aquest accés estarà obert tant per a persones usuàries com per a vianants.

El canó per als vianants subterrani que connectarà les estacions d’Alacant i Xàtiva permetrà una connexió ràpida i fluida dels viatgers i viatgeres per a realitzar el transbord amb les Línies 3, 5 i 9. La longitud d’aquesta nova infraestructura projectada és d’uns 260 metres. Aquest túnel unirà els vestíbuls de totes dues estacions i comptarà amb escales mecàniques i d’obra, així com ascensor accessible per a persones de mobilitat reduïda (PMR).

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) té previst licitar en les pròximes setmanes les obres de la connexió amb Xàtiva, mentre que l’actuació de condicionament del túnel i accés a Bailén s’executarà com a part dels treballs que es realitzen actualment en el tram subterrani.

Arcadi España ha destacat que “el conjunt d’actuacions previstes per a posar en servei aquesta línia estan en execució o completades, amb l’objectiu d’aconseguir que en 2022 aquesta ampliació de la xarxa de Metrovalencia siga tota una realitat”.

La Línia 10, una vegada completada, unirà el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret, ampliant de manera molt considerable l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia. Aquesta línia combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície).

El projecte de construcció del conjunt d’aquesta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Evolució de les obres

En l’actualitat s’estan executant les obres previstes al llarg del tram subterrani, amb un pressupost superior als 25 milions d’euros. Els treballs comprenen la instal·lació de la totalitat de la doble via i aparells; drenatges i canalitzacions laterals per a instal·lacions; i els treballs d’arquitectura de les tres estacions que inclouen acabats, paviments, revestiments verticals, mobiliari, etcètera.

FGV va iniciar el mes de novembre passat els treballs del condicionament de la superestructura de via, arquitectura i equipament del tram en superfície, des de l’eixida del túnel en la rampa d’Amado Granell fins al barri de Natzaret, incloent la construcció en el barri de Natzaret del depòsit provisional per a les unitats tramviàries que circularan per aquesta prolongació de la xarxa de Metrovalencia.

Com a treballs ja completats, el mes de febrer passat van acabar les obres de construcció de la rampa que connecta els trams subterranis i en superfície a l’altura de l’avinguda Amado Granell. Les obres han inclòs la construcció de la parada en superfície de Germans Maristes, per un import superior als 3,8 milions d’euros.

La resta de contractacions, com l’electrificació, instal·lació de subestacions i escomeses del traçat entre l’estació d’Alacant i Natzaret, així com la senyalització, comunicació i seguretat estan ja adjudicades, en procés de planificació, pendents de l’inici dels treballs d’instal·lació.