Talleres El Campello TRAM d'Alacant

Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies.

  • Es construirà una nau addicional, s’ampliarà la platja de vies i els equipaments i instal·lacions ja en funcionament
  • FGV licita la redacció del projecte amb una inversió inicial de 254.100 euros, IVA inclòs

La Generalitat modificarà i ampliarà les cotxeres i tallers en El Campello de la xarxa del TRAM d’Alacant, a fi que les noves unitats duals (de funcionament elèctric i dièsel) disposen d’un espai propi per al seu estacionament i manteniment, una vegada que entren en circulació. La inversió inicial prevista ascendix a 254.100 euros, IVA inclòs.

La incorporació de les noves unitats fa necessari el poder disposar de més vies per a l’estacionament i equipaments per al complet manteniment dels trens.

Per això, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha licitat la redacció de projecte per a augmentar la longitud de la platja de vies, construir una nau de cotxeres i prolongar i ampliar els equipaments i instal·lacions actualment en servei per als tramvies de les Línies 2, 3, 4 i 5, els tren-TRAM de la Línia 1 i els trens dièsel de la Línia 9.

La Generalitat va posar en servei en abril de 2007 les cotxeres i tallers del TRAM d’Alacant, situades en el terme municipal d’El Campello. Estes instal·lacions estan ubicades en el quadrant format per la A-7 i la A-180, amb una superfície aproximada de 65.000 metres quadrats.
Nous trens

FGV va adjudicar a Stadler Rail València per import de 43.320.000 euros, IVA inclòs, el contracte de fabricació dels sis nous trens de propulsió dual dièsel i elèctrica per al TRAM´d’Alacant. En l’actualitat totes les unitats es troben en els tallers d’El Campello.

Les noves unitats que començaran a circular en 2020, una vegada superat el període de proves i d’habilitació, compten amb un disseny i unes característiques tècniques, actualitzades d’acord amb la normativa vigent i compatibles amb la utilització de sistemes de seguretat, control i comunicacions d’última tecnologia.

Amb els nous trens s’obté una major fiabilitat i seguretat, a més del confort, l’accessibilitat i la informació al client, d’acord amb els estàndards que FGV presta en la resta de les seues línies.

El nou material, per les seues característiques tècniques, permet circular en mode tramviari, per la qual cosa creixen les possibilitats d’integració de les infraestructures de FGV en entorns urbans, permeabilitzant la mobilitat de vianants i vehicles amb la plataforma tramviària.

Cada unitat, composta per 3 cotxes, té un pes de 65 tones i mesura 37,5 metres de llarg, 3,8 metres d’alt i 2,55 metres d’ample. La seua potència és de 800 KW en mode elèctric i 500 KW en mode dièsel i la tensió d’alimentació de corrent continu de 750 volts. Estos trens poden aconseguir una velocitat de 100 km/h i tenen una capacitat de 300 passatgers.