- El pressupost inicial d’esta actuació ascendeix a 15,1 milions d’euros, IVA inclòs
- Els treballs previstos afecten uns sis quilòmetres de via i permeten avançar en la modernització d’esta línia
La Generalitat ha adjudicat les obres de renovació de via i condicionament d’infraestructura de la Línia 9 (Benidorm-Dénia) en el tram entre les estacions de Teulada i Gata de Gorgos.
El projecte constructiu adjudicat per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a la mercantil Rover Rail, S.A. compta amb un pressupost de 15.137.130,34 euros, IVA inclòs, i un termini d’execució de 12 mesos. Este tram compta amb uns sis quilòmetres de recorregut.
FGV ja va adjudicar el passat any les actuacions corresponents al tram entre Gata de Gorgos i Dénia, amb una inversió de 14,5 milions d’euros i un període d’intervenció inicial de 11,5 mesos.
La renovació de via d’estos trams permetrà completar els treballs de renovació previstos en el conjunt de la Línia 9 que uneix Benidorm i Dénia.
Esta actuació forma part de les diferents iniciatives tècniques que està duent a terme la Generalitat, a través de FGV, en esta línia i que tenen com a objectiu mantindre i millorar les condicions d’explotació, garantint la regularitat i la qualitat del servei amb uns estàndards semblants a la resta de la xarxa del TRAM d’Alacant.
Entre les actuacions ja en marxa o en tramitació administrativa i les previstes per als pròxims anys, la inversió de la Generalitat en la Línia 9 del TRAM d’Alacant ascendeix a més de 130 milions d’euros.
Renovació de via
Estes actuacions permeten millorar les condicions de seguretat, afavorir el confort de l’usuari, la durabilitat de la via i la reducció del manteniment. A més, els treballs previstos inclouen la instal·lació dels nous sistemes de senyalització i comunicacions.
Amb esta actuació es pretén aconseguir una renovació i modernització integral d’este tram de la Línia 9, igual que entre Gata de Gorgos i Dénia. L’estat d’una bona part de la infraestructura d’este tram, sobretot terraplens, drenatge i els talussos requerixen actuacions de consolidació dels mateixos. Així mateix, la superestructura de via necessita d’una renovació de carril i balast.
De manera paral·lela a estes actuacions, FGV ja ha adjudicat l’adquisició del subministrament de carrils i travesses per a la renovació d’estos dos trams. L’empresa pública ha fet efectiva així la compra de 19.000 travesses d’ample mètric monobloc de formigó per import de 1.643.785 euros, IVA inclòs, i de 30.600 metres lineals de carril ferroviari, amb un cost de 1.443.572,77 euros, també amb l’esmentat impost inclòs.