Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies.

  • El pressupost d’esta actuació inclosa en la modernització de la Línia 9 (Benidorm-Dénia) ascendeix a 11.224.492,4 euros
  • Els treballs previstos afecten 13 estacions i baixadors de Línia 9 i altres 4 de Línia 1 que unix Benidorm i Alacant

La Generalitat ha adjudicat les obres de remodelació de les andanes i millora de l’accessibilitat de les estacions i baixadors de la Línia 9 (Benidorm-Dénia) i part de la Línia 1 (Benidorm-Alacant) del TRAM d’Alacant, per un import de 11.224.492,4 euros, IVA inclòs.

Estos treballs permetran a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) condicionar les andanes actuals per a l’accés dels viatgers als nous trens duals de pis baix. Esta inversió afectarà 13 estacions i baixadors de la Línia 9 i s’han inclòs altres quatre parades de la Línia 1, en el tram entre Benidorm i Cala Piteres, per a incloure millores d’accessibilitat.

Esta actuació s’ha dividit en dos lots. El primer fa referència al rebaix i adequació a les andanes de Línia 1 d’Hospital Vila, CC la Marina – Finestrat, Benidorm, Benidorm Intermodal i de Línia 9 de Disc Benidorm i renovació de platja de vies i instal·lacions ferroviàries de Benidorm, amb un termini de 11,5 mesos i un pressupost de 7.333.910,43 euros, IVA inclòs.

El segon lot comprén el rebaix i adequació d’andanes de Línia 1 en Cala Piteres i en Línia 9 en Camí Coves, l’Alfàs del Pi, L’Albir, Altea, Garganes, Cap Negret, Olla Altea, Calp, Benissa, Teulada, Gata de Gorgos i Dénia. El termini previst és de 40 setmanes i un pressupost de 3.890.581,97 euros, IVA inclòs.
Actualment, les andanes de la Línia 9 estan adaptades a les necessitats dels trens dièsel de la sèrie 2.500 que precisen punts d’accés elevats que no són compatibles amb els nous trens duals.

Esta actuació forma part de les diferents iniciatives tècniques que està duent a terme la Generalitat, a través de FGV, en la connexió Benidorm-Dénia i que tenen per objecte mantindre i millorar les condicions d’explotació, garantint la regularitat i la qualitat del servei amb uns estàndards semblants a la resta de la xarxa de FGV a Alacant.

Entre les actuacions ja en marxa o tramitació administrativa i les previstes per als pròxims anys, la inversió de la Generalitat en la Línia 9 del TRAM d’Alacant ascendeix a més de 130 milions d’euros.

Projecte constructiu

L’objecte d’este projecte és rebaixar les andanes, millorar l’accessibilitat i garantir l’accés dels nous trens en estes parades, així com dels viatgers als vehicles.

A més el projecte constructiu inclou la renovació de la platja de vies de l’estació de Benidorm, punt de confluència de les Línies 1 i 9, i la construcció d’una nau depòsit junt amb l’accés de viatgers per a estacionament de trens.

També, esta intervenció permetrà que les parades d’Hospital Vila, CC Comercial la Marina – Finestrat i Garganes, a Altea, queden preparades per a un possible tancament automatitzat.

Nous trens duals

FGV va adjudicar a Stadler Rail València per import de 43.320.000 euros, IVA inclòs, el contracte de fabricació dels sis nous trens de propulsió dual dièsel i elèctrica per al TRAM´d’Alacant.

Les noves unitats compten amb un disseny i unes característiques tècniques, actualitzades d’acord amb la normativa vigent i compatibles amb la utilització de sistemes de seguretat, control i comunicacions d’última tecnologia. Amb els nous trens s’obté una major fiabilitat i seguretat, a més del confort, l’accessibilitat i la informació al client, d’acord amb els estàndards que FGV presta en la resta de les seues línies.

Les unitats duals compten amb nombroses mesures d’accessibilitat, que milloraran de manera significativa les exigides en l’actualitat per la normativa vigent, marcades pel Reial Decret 1544/2007, la Llei de la Comunitat Valenciana de 2009 sobre la matèria i la norma per a les portes EN 14752. Esta circumstància es concreten tant en l’accés als vehicles, com en les portes accessibles, espais reservats, i els sistemes d’informació al viatger.