Metrovalencia estació Alameda

Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies.

  • Les actuacions previstes permetran actuar en els trams subterranis de la xarxa de metro per a renovar la seua infraestructura i superestructura
  • També s’ha previst el desdoblament de la Línia 3 entre Almàssera i Rafelbunyol i un pla de supressió de passos a nivell

La Generalitat ha adjudicat la redacció dels projectes que permetran planificar les actuacions de renovació i ampliació de la xarxa de Metrovalencia en els pròxims anys.

Estes actuacions, incloses en el Pla d’Inversions previst per Ferrrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), formen part de la planificació del servei de Metrovalencia en el futur, quant a millorar les seues condicions de capacitat, seguretat i fiabilitat.

L’horitzó d’execució d’estos projectes s’ha establit en un període d’uns 5 o 6 anys, una vegada completada la seua redacció i s’hagen definit i valorat el conjunt de les obres a executar, i es puga iniciar així el procés de licitació i adjudicació.

FGV ha adjudicat este contracte, que consta de quatre lots, per un import 4.372.032,5 euros, IVA inclòs. Els projectes que s’elaboren per part dels adjudicataris es desenvoluparan segons els criteris i característiques de la metodologia BIM que l’empresa pública ja utilitza en els seus nous projectes

Actuacions previstes

El primer dels quatre lots adjudicats correspon al projecte de rehabilitació, reparació i renovació de la infraestructura i superestructura dels trams de túnel de les línies Metrovalencia.

També, per a dotar de major capacitat, regularitat i fiabilitat del servei a la Línia 3, s’elaborarà un projecte per a determinar les possibilitats i condicions de desdoblament en el tram en superfície entre Rafelbunyol i Almàssera, en aquells trams en què les condicions tècniques i/o urbanístiques ho permeten i l’anàlisi d’explotació ho aconselle. Actualment, els trams entre estacions es troben en general en via única excepte punts concrets.

El tercer lot fa referència a l’elaboració d’un pla de supressió de passos a nivell, d’acord amb les exigències de la nova Llei de Seguretat Ferroviària, ja que constituïxen un focus de risc per a les circulacions i per a tràfic rodat i de vianants.

FGV pretén per mitjà d’este contracte establir un pla de supressió de passos a nivell a 10 anys vista, contemplant l’actuació escalonada en blocs ordenats a València i Alacant, segons les característiques dels passos, la disponibilitat pressupostària i de terrenys i les gestions amb els organismes oficials pertinents.

Així mateix està previst realitzar estudis sobre futures ampliacions de la xarxa actual de Metrovalencia.