Publicat
Arxivat com Corporativo, Noticias FGV, Notícies.

La contractació supera el milió d’euros i possibilita que les obres puguen començar en 2019
La inversió global és de 50 milions d’euros, 20 dels quals procediran del Fons Europeu de Desenrotllament Regional (Feder)

 

L’assistència tècnica per a la redacció dels estudis i projectes de la futura Línia10 de Metrovalencia, entre el carrer Alacant i Natzaret, ha sigut adjudicada a la UTE composta per les mercantils Técnica y Proyectos, SA – Gesman, Enginyeria de Gestió, SL., amb un pressupost de 1,15 milions d’euros (IVA inclòs), com ha anunciat hui elPpresident de la Generalitat, Ximo Puig, durant la sessió de control de Les Corts.

Puig ha incidit durant la seua intervenció en què “els governs anteriors van soterrar 200 milions d’euros en un forat que hauria d’haver sigut una línia de metro, mentres que este Consell esta treballant perquè finalment ho siga”.

En este sentit, el president ha assenyalat que “hui mateix s’ha firmat l’adjudicació de la redacció del projecte de la futura Línia 10, abans T2, que arribarà fins a Natzaret”.

“Alguns van deixar forats i altres estem reactivant estes i altres infraestructures, malgrat totes les hipoteques que arrossega esta Comunitat”, ha afegit el President.

Cal recordar que el President de la Generalitat va anunciar el 12 de juny de 2017 que El Govern valencià havia desbloquejat la situació de la Línia 10 de Metrovalencia, una infraestructura paralitzada des de 2011, amb una inversió inicial de 50 milions d’euros, dels que 30 seran aportats per l’Administració autonòmica i 20 procediran del Fons Europeu de Desenrotllament Regional (Feder).

Així ho va explicar el cap del Consell després de reunir-se amb el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, la consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, i l’alcalde de València, Joan Ribó, amb l’objectiu d’abordar la planificació introduïda per la Generalitat respecte al Pla Operatiu 2014-2020 dels fons Feder.

Una vegada realitzats tots els tràmits administratius durant el present any, s’espera que les obres s’inicien en 2019 i que puguen estar acabades en la seua totalitat en 2023.

Les obres d’infraestructura de la coneguda com a T2 van començar l’any 2006 i es van paralitzar l’any 2011, a l’abandonar l’anterior Consell els treballs per falta de pressupost, després d’invertir al voltant de 200 milions d’euros. Fins a eixe moment, s’havien construït 2.500 metres de tram subterrani (Carrer Alicante-Hermanos Maristes), 2.480 metres de tram en superfície (Hermanos-Maristas-Natzaret) i l’estació soterrada del Mercat, no connectada amb els dos trams anteriors. A més a més no s’havia decidit la ubicació dels tallers ni el material mòbil necessari per a posar en marxa la infraestructura.

Manteniment de FGV

La Línia 10, construïda per l’antiga empresa pública GTP, comprén un itinerari que té l’origen al carrer Alacant i continua per un túnel fins a Germans Maristes. D’allí, l’itinerari en superfície arriba fins Natzaret. Les instal·lacions, junt amb les competències ferroviàries foren traspassades en 2016 a FGV.

FGV va iniciar al juny de 2017 els treballs de manteniment i conservació de la Línia 10 de Metrovalencia. El pressupost d’estes actuacions supera els 847.000 euros i comprén dos anualitats.

Les actuacions de manteniment s’han adjudicat per part de FGV inclouen treballs en sòls, obertures, desnivells i baranes; barandats, finestres, etc.; vies de circulació; portes; desnivells, escales de tota de classe i eixides d’evacuació; protecció contra incendis i de les instal·lacions elèctriques; neteja; condicions ambientals i il·luminació.

Contingut dels projectes

Per a l’elaboració dels projectes constructius i les posteriors obres, es partirà de la informació, plans, estudis i documentació existents i per realitzar, amb l’objectiu d’obtindre un estalvi de costos durant el cicle de vida del projecte, des de la coordinació en les disciplines durant el disseny, control de l’intercanvi del flux d’informació, la unicitat en el model durant la redacció del projecte i reducció d’incertesa i interferències en els treballs, fins al potencial en la gestió posterior de la infraestructura i la seua conservació.

L’adjudicatari haurà de realitzar una sèrie d’estudis previs, enfocats a garantir la correcta definició de la línia de manera global basant-se en l’actual conjuntura socioeconòmica.

Al temps, es duran a terme diversos estudis, com els de mobilitat urbana, demanda de viatgers, planificació d’inversions, etcètera, i s’elaboraran projectes, entre altres, d’arquitectura i equipaments d’estacions subterrànies; infraestructura, superestructura i electrificació; senyalització i comunicacions i integració. Així mateix, s’estudiaran actuacions de prolongació de la Línia 10 des del carrer Alacant fins al Mercat Central i el Pont de Fusta basant-se en els estudis de demanda i possibilitat econòmica.