Estació Alameda de Metrovalencia

Publicat
Arxivat com Noticias FGV, Notícies, Notícies Metrovalencia.

  • El 5 de maig de 1995 va entrar en servei, constituint la penetració subterrània de la Línia 3
  • El tram té cinc estacions, les de Palmaret, Machado, Benimaclet, Facultats i Alameda
  • Facultats ha registrat 41,5 milions de moviments; Benimaclet 37,5; Alameda 18,1; Machado 12,8; i Palmaret 11,8 milions

La connexió Palmaret-Alameda de Metrovalencia complix hui el seu vinté aniversari, ja que el tram va obrir les seues portes al públic el 5 de maig de 1995, constituint la penetració subterrània de la Línia 3 (provinent de Rafalbunyol) entre les instal•lacions de Palmaret i les d’Alameda.

El citat corredor compta amb cinc estacions. La primera, Palmaret, situada en el terme municipal d’Alameda, es va dissenyar fa dues dècades en superfície, en substitució de la ja existent del Trenet, encara que des de desembre del 2010 es va inaugurar en subterrani una nova instal•lació. Les altres quatre, Machado, Benimaclet, Facultats i Alameda van ser ja construïdes soterrades.

Entre les cinc estacions s’han registrat 122 milions de desplaçaments en aquest temps, sent la de Facultats, amb 41,5 milions, la que més moviments ha experimentat. De segur, i com el propi nom de l’estació indica, els viatges dels universitaris als distints centres acadèmics de l’avinguda Blasco Ibáñez han tingut molt a veure amb aquesta xifra. Facultats dóna servei a les línies 3 i 9.

La segona de les estacions més transitada és la de Benimaclet, amb 37,5 milions d’usuaris en una instal•lació en què el transbord entre metro i tramvia s’antulla fonamental per a aconseguir aquestes dades. Benimaclet dóna servei a les línies 3 i 9 i facilita el transbord a les línies 4 i 6.
La tercera estació és Alameda, amb 18,1 milions de passatgers. Obra de l’arquitecte valencià Santiago Calatrava, el seu impactant disseny de trencadís en el Vell Llit del Túria dóna servei en l’actualitat a les línies 3, 5, 7 i 9. L’estació, que cobrix els 163 metres de longitud del Vell Llit, va ser un important repte d’enginyeria, en estar soterrada en la dita canalització davall el pont de l’Exposició, conegut popularment com “La pinta”.

La seua coberta queda a la mateixa altura del sòl del llit, la qual cosa permet el trànsit de persones sense interrompre la continuïtat del Jardí del Túria, mentres que les andanes se situen a 10,5 metres per davall.

La quarta estació és Machado, amb 12,8 milions de clients, per la que passen les línies 3 i 9.

La cinquena estació és Palmaret, hui en dia denominada Alboraya-Palmaret, amb 11,8 milions de viatgers, per la que circulen també els trens de les línies 3 i 9 de Metrovalencia.