Publicat
Arxivat com Mobilitat.

  • La reunió mantinguda hui ha permés establir les condicions sobre la cessió dels terrenys d’Adif que es concretarà en un document definitiu i consensuat per les tres parts implicades
  • Adif ha oferit una cessió d’ús gratuïta de sòl i subsol demanial i patrimonial dels terrenys afectats per les obres i que serà indefinida en el temps

La reunió mantinguda a Madrid entre representants de la Generalitat Valenciana, Ajuntament d’Alacant i Adif ha permés avançar amb un principi d’acord per a determinar les condicions de cessió i ús del sòl afectat per les obres de la futura estació intermodal d’Alacant.

Les parts treballaran ara en els documents que inclouran les condicions per a la cessió d’ús gratuïta de sòl i subsol demanial i patrimonial dels terrenys afectats per les obres, sempre conformement al marc legal.

Esta reunió, continuació del celebrat el mes de novembre passat, ha comptat amb la participació del secretari autonòmic d’Infraestructures i Transports, Vicente Dómine, el director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Alfonso Novo, el regidor de Mobilitat, Carlos de Juan i el director de Patrimoni d’Adif, Alfredo Cabello.

Està previst que al febrer es tornen a reunir les tres administracions per a concretar el contingut definitiu de l’acord.

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha destacat que “continuem treballant per a aconseguir un acord en les millors condicions que permeten executar el gran projecte que suposa la construcció de l’estació Intermodal, l’autèntic cor del transport a Alacant, per a la qual és hui dia la quarta província d’Espanya en qüestió de mobilitat i un gran pol turístic i industrial”.

Pradas ha explicat que “continuem progressant en el projecte”, ha destacat que la voluntat de les parts és que s’adjudiquen les obres “al més prompte possible i com as dispose de la cessió dels terrenys”.

Així mateix, ha expressat que la Generalitat i l’Ajuntament d’Alacant li atorguen al projecte una “gran importància”, com el demostra “el pressupost de 130 milions d’euros que es destinaran perquè la costa i l’àrea metropolitana tinguen una connexió directa d’alta velocitat amb el TRAM –i en un futur amb el Corredor Mediterrani-, que connecta les dues Marines, la Rodalia del Vinalopó, i la Rodalia d’Alacant i Múrcia, que cal millorar, incloent-hi l’estació de l’aeroport”.