Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies Metrovalencia.

  • En total s’utilitzaran 8.000 metres de carril per a cobrir la connexió entre les estacions d’Alacant, Russafa i Amado Granell
  • Les obres del tram en superfície que inclouen la construcció del depòsit provisional estan en fase d’execució

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha rebut els primers carrils per al tram subterrani de la futura Línia 10 de Metrovalencia, com a part de les obres de condicionament d’un tram que, en total, comptarà amb prop de 8.000 metres de carril.

L’empresa pública ha rebut part d’aquestes peces de 18 metres i més de 184 tones. En total està previst instal·lar, a partir del pròxim mes de març, 444 barres en el tram subterrani que uneix les estacions d’Alacant, Russafa i Amado Granell.

Actualment, s’estan executant les obres previstes al llarg d’aquest tram, amb un pressupost superior als 25 milions d’euros. Els treballs comprenen la instal·lació de la totalitat de la doble via i aparells; drenatges i canalitzacions laterals per a instal·lacions; i els treballs d’arquitectura de les tres estacions que inclouen acabats, paviments, revestiments verticals, mobiliari, escales mecàniques, ascensors, etcètera.

Actuacions en el tram en superfície

Juntament amb els treballs en el túnel de la línia, FGV està actuant en el condicionament de la superestructura de via, arquitectura i equipament de la Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret), corresponents al tram en superfície, des de l’eixida del túnel en la rampa d’Amado Granell fins al barri de Natzaret, amb un pressupost superior als sis milions d’euros.

Les actuacions previstes en aquest projecte també contemplen la construcció en el barri de Natzaret del depòsit provisional per a les unitats tramviàries que circularan per aquesta prolongació de l’actual xarxa de Metrovalencia.

En aquest sentit, FGV ha mantingut recentment una reunió amb els representants de l’Associació de Veïns i Veïnes de Natzaret per a informals de l’evolució de les obres d’aquesta línia.

En aquesta trobada telemàtica es va confirmar que el depòsit per als tramvies té caràcter provisional i que estarà en servei fins que, com està previst, es connecte en 2024 aquesta prolongació amb la xarxa tramviària actual.

Característiques de Línia 10

La Línia 10, una vegada completada, unirà el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret, ampliant de manera molt considerable l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia. Aquesta línia combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície).

El projecte de construcció del conjunt d’aquesta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.