Publicat
Arxivat com Material mòbil, Noticias FGV, Notícies, Notícies Metrovalencia.

  • L’import de licitació s’ha establit en 9,4 milions d’euros e inclou les unitats i peces de recanvi
  • Estos trens van començar a circular en 1995, es van retirar a partir de 2012 i circulaven a les Línies 3 i 5

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha convocat la subhasta pública de 18 trens de la sèrie 3900 que van prestar servici en la xarxa de Metrovalencia fins a setembre de 2012. L’import mínim de licitació és de 9.415.288,66 euros. dels quals, 8.112.381,00 euros correspon al material mòbil, i 1.302.847,66 euros correspon a les peces de , tots els imports IVA exclòs.

Els licitadors poden presentar les seues ofertes fins a les 12 hores del dia 21 de febrer de 2017, data límit per a la presentació de les proposicions. En este procés no s’acceptaran ofertes per unitats individuals, ni import inferior al mínim de licitació.

Característiques dels trens  de la sèrie 3900

El trens de la sèrie 3900 van ser construits per GEC Alsthon (posteriorment Vossloh i en l’actualitat Stadler) en la seua fàbrica d’Albuixech. Les màquines compten amb una capacitat de 596 passatgers i tenen una longitud de 60 metres, dividides en quatre cotxes. Amb huit motors asíncrons trifàsics i una potència de 1.312 kw que aconseguix una velocitat màxima de 80 Km/h.

Estos 18 trens van començar a retirar-se de la circulació al setembre de 2012, quan van ser substituïts pels trens de la sèrie 4.300.

Actualment, els trens de la sèrie 3900 no estan en condicions de circular en la xarxa de Metrovalencia, per la qual cosa s’ha pres la decisió de procedir a la subhasta dels mateixos. Estes unitats estan fora de servici, estacionades en les vies dels terrenys de València Sud.

Amb l’actual parc mòbil en servici destinat a la xarxa de metro, compost per 62 trens de la sèrie 4300, FGV no sols està en condicions de mantindre el servici que presta sinó que pot assumir una ampliació, sempre que els recursos econòmics destinats a l’empresa ho permeten.