Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana licita por 33 millones de euros las obras del tramo subterráneo de la L10 de Metrovalencia

Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies, Notícies Metrovalencia.

  • Les actuacions a realitzar són la construcció de la superestructura de via, arquitectura i equipament del recorregut soterrat
  • La inversió total en esta línia ascendix a 50 milions d’euros i compta amb el finançament de la Unió Europea

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha licitat el projecte de construcció de la superestructura de via, arquitectura i equipament del tram subterrani de la Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret) per un import de 33.243.454,42 euros, IVA inclòs.

Els treballs, amb un termini de 18 mesos, comprenen les actuacions necessàries per a condicionar les tres estacions subterrànies d’esta línia: Alacant, Russafa i Amat Granell, així com l’equipament del túnel.

El projecte de construcció del conjunt d’esta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020, que aporta el 50%.

Les actuacions previstes en el tram subterrani comprenen la reparació de l’estructura construïda, així com el disseny d’unes altres de noves; la instal·lació de la superestructura de via, incloent els aparells de via, drenatge i canalitzacions laterals per a alta tensió; i els treballs d’arquitectura de les tres estacions que inclouen obra, acabats, paviments, revestiments verticals, mobiliari, etcètera.

A més s’han inclòs en este projecte les instal·lacions elèctriques i enllumenat; mecàniques, llanterneria i sanejament; ventilació, protecció contra incendis; comunicacions; mitjans d’elevació (escales mecàniques i ascensors); senyalització i mobiliari.

Està prevista també la urbanització de les àrees afectades per l’obra i en particular dels accessos a les estacions i el seu entorn.

En l’actualitat, FGV està executant les primeres obres d’infraestructura en el tram comprés entre les parades d’Amat Granell i la prolongació fins a Germans Maristes, la inversió de la qual ascendix a 3.664.420,87 milions d’euros, IVA inclòs, i un termini d’execució de set mesos i mig.

Les primeres actuacions en esta línia inclouen la construcció de la rampa de connexió del túnel de l’estació d’Amat Granell i el tram tramviari en superfície, fins a la nova parada de Germans Maristes, junt amb la connexió amb la plataforma actualment construïda i la instal·lació de la infraestructura del tram tramviari de l’encreuament del carrer Antonio Ferrandis, que al seu dia es va retirar per a facilitar la circulació de vehicles.

La Generalitat té previst licitar els projectes constructius corresponents a electrificació i subestacions; senyalització i comunicacions; i adequació dels tallers provisionals, amb l’objectiu de completar els treballs previstos d’esta línia per a la seua posada en 2021.

La Línia 10, una vegada completada, permetrà unir el centre de València amb la zona de la Ciutat de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret, ampliant de manera molt considerable l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia, i afavorint la implantació d’un model de mobilitat sostenible en el conjunt de la ciutat i la seua àrea metropolitana.

Les primeres obres d’esta infraestructura van començar l’any 2006 i es van paralitzar l’any 2011, per falta de pressupost, després d’invertir al voltant de 200 milions d’euros. El 12 de juny de 2017 el President Ximo Puig va anunciar que la Generalitat reprendria, després d’anys d’abandó, les obres amb el finançament de la Unió Europea.

La Línia 10 combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superficie).