Publicat
Arxivat com Corporativo, Noticias FGV, Notícies, Notícies Metrovalencia, Notícies TRAM.

  • Aquesta actuació forma part dels treballs que s’executen en el conjunt de la xarxa per a millorar les condicions de seguretat i qualitat del servici
  • El pressupost d’aquesta actuació ascendeix a 2.999.968 euros i el termini d’execució és de set mesos

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat el procés de licitació del projecte de reparació, rehabilitació i millora del viaducte situat en el barranc d’Aigües de la Línia 1 del TRAM d’Alacant (Luceros-Benidorm), en el terme municipal d’El Campello.

L’import de licitació, segons va publicar ahir el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), és de 2.999.968 euros, amb un termini d’execució de set mesos després de l’adjudicació i firma del contracte. Al seu torn s’ha licitat també la direcció d’obra i assistència tècnica del projecte.

Com a part del projecte està prevista la substitució de l’actual tauler metàl·lic per un altre de nou amb llosa superior de formigó i actuar sobre diversos elements de la subestructura. Al seu torn s’instal·laran nous equips de superestructura de via i de comunicacions.

Aquesta acció forma part dels treballs que realitza FGV en el conjunt de la xarxa del TRAM d’Alacant per a millorar les condicions de seguretat i qualitat del servici que es presta als usuaris de FGV a Alacant.

El viaducte metàl·lic del barranc d’Aigües va ser construït entre els anys 1912 i 1914, com a part de la primera fase de construcció de la línia Alacant-Dénia, amb materials propis d’aquella època.

L’actual xarxa del TRAM d’Alacant té el seu origen en aquesta línia que es va inaugurar entre Alacant i Altea el dia 28 d’octubre de 1914, i entre Altea i Dénia l’11 de juliol de 1915, amb una longitud total de 92,7 quilòmetres.

En el seu moment es van construir 2,5 quilòmetres de túnels, 7 viaductes, 17 ponts metàl·lics de més de 8 metres, 38 passos inferiors o superiors, 25% del traçat en corbes de ràdio inferior a 500 metres, 35 quilòmetres del traçat en terraplé i 40 quilòmetres en trinxeres, de via única en la seua totalitat.