Posted
filed under Corporativo, Noticias, Noticias FGV, Noticias TRAM.

  • El president de la Generaliat i la consellera d’Obres Públiques van anunciar al juny que este projecte comptarà amb Fons Feder
  • Els treballs, que no suposaran la supressió del servici, tenen un pressupost inicial de 4,2 milions d’euros

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana durà a terme l’any que ve 2018 les obres del projecte d’electrificació del tram Benidorm-Benidorm Intermodal en el dit terme municipal, així com la construcció d’un nou baixador, Benidorm Intermodal, que integrarà els servicis del Tram d’Alacant i l’estació d’autobusos d’esta localitat.

Per a això, ha licitat, segons ha publicat el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) per 4.241.882 euros, IVA inclòs, (4.013.497 euros de l’obra i 228.385 euros de la direcció de la mateixa) els treballs necessaris perquè esta aposta siga una realitat a finals del pròxim exercici.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, va anunciar el passat 12 de juny que El Govern valencià empraria partides del Fons Europeu de Desenrotllament Regional (Feder) per a este projecte. El dit anunci es va realitzar després de reunir-se el cap del Consell amb el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, i la consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, amb l’objectiu d’abordar la planificació introduïda per la Generalitat respecte al Pla Operatiu 2014-2020 dels esmentats fons Feder.

Amb la licitació del projecte d’electrificació entre Benidorm i el nou baixador de Benidorm Intermodal, la consellera Salvador dóna un impuls a esta important actuació en la xarxa del TRAM d’Alacant que servirà per a continuar millorant la infraestructura del transport ferroviari en la província que s’està executant principalment en la Línia 9 (Benidorm-Dénia) en la que s’han invertit o compromés inversions per valor de més de 120 milions d’euros.

La línia fèrria Alicante-Benidorm-Dénia s’opera actualment per mitjà de material mòbil elèctric entre les estacions d’Estels i Benidorm, circulant a continuació, després de realitzar transbord, entre Benidorm i Dénia amb unitats dièsel. La prolongació d’estos servicis de tracció elèctrica des de l’inici de la Línia 9 fins al nou baixador previst implica, a més de les corresponents actuacions en matèria de millora de la plataforma i renovació de la superestructura, l’arribada del servici fins a la zona Est del nucli urbà de Benidorm i la seua connexió amb l’estació d’autobusos, creant un nou node intermodal.

El sistema d’electrificació previst en el projecte constructiu està compost per línia aèria de contacte de les mateixes característiques que l’existent en Línia 1. Es tracta d’un sistema de catenària ferroviària convencional, formada per fil sustentador i de contacte, amb tots els elements de sustentació necessaris i que funcionarà a una tensió de 750V en corrent continu.

L’actuació també inclou l’equipament de la via amb el sistema de senyalització ATP ZSI 127, que està implantat en tota la Línia 1 de FGV a Alacant i que garantix la circulació segura de combois.

Les obres contemplen, així mateix, les actuacions per a la materialització del nou baixador Benidorm Intermodal, andanes paral·leles de 75 metres de longitud cada un i accés de vianants (i carril bici) als mateixos, equipament de la parada, incloent instal·lacions de senyalització, instal·lacions en baixa tensió i d’informació al viatger (interfonía, megafonia i taquillatge), així com l’enjardinament de la zona adjacent a l’andana.

Cal ressenyar que l’actuació no suposarà la supressió total o parcial del servici actual del TRAM, que continuarà amb les seues circulacions habituals. D’esta manera, els treballs s’efectuaran fora de l’horari comercial i en horari nocturn les actuacions que impedisquen o dificulten la circulació, com ara les que afecten la via, a la catenària o a la senyalització o que puguen produir un menyscabament en la seguretat de l’explotació.