Posted
filed under Noticias, Noticias FGV.

El pressupost inicial previst ascendix a 13,4 milions d’euros, IVA inclòs

Es pretén millorar les condicions de seguretat, afavorir el confort de l’usuari, la durabilitat de la via i la reducció del manteniment

Els treballs formen part del Pla de Modernització d’aquesta línia, dotada amb més de 43 milions d’euros d’inversió

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha licitat l’execució de les obres del projecte de construcció de renovació de via i condicionament d’infraestructura de la Línia 9 de la xarxa TRAM d’Alacant de FGV entre Altea i Calp per 11 milions d’euros, sense IVA, 13,4 milions d’euros amb l’impost inclòs, emmarcades en el Pla de Modernització de la Línia 9 del TRAM Metropolità d’Alacant (Benidorm-Dénia) per a garantir la qualitat del servei i aconseguir els estàndards de la resta de la xarxa del TRAM.

L’objecte del projecte constructiu, que tindrà dotze mesos de termini per al seu desenrotllament, comprén la renovació integral de la superestructura de via; el condicionament complet de la infraestructura existent i millora d’alguns aspectes com a substitució de taulers, augment de gàlib en túnels, millora de la plataforma, millora del drenatge, mitigació de riscos geològics en talusos de trinxeres i terraplens, millores d’obra civil per a suport de les instal•lacions de senyalització i comunicacions; i les actuacions de condicionament i millora de les estacions.

Amb aquesta actuació, l’empresa pública de transports pretén millorar les condicions de seguretat, afavorir el confort de l’usuari, la durabilitat de la via i la reducció del manteniment.
43 milions d’euros d’inversió fins al 2020

Aquestes accions estan incloses en el Pla de Modernització d’aquesta línia, presentat pel president de la Generalitat, Alberto Fabra. El pressupost d’aquest programa d’inversions ascendix a 43 milions d’euros a executar fins a l’any 2020. Fins a la data FGV ha adjudicat més de 17 milions d’euros de distintes actuacions incloses en aquest pla, entre les que destaquen la instal•lació d’un Sistema de Protecció Automàtic de Tren (ATP) o la renovació dels trens en servei en aquesta línia.

Gràcies a aquestes inversions, el TRAM d’Alacant comptarà amb una xarxa completament renovada i que complirà moderns estàndards d’explotació. Les actuacions redundaran en més seguretat confortabilitat del trajecte, una gestió del tràfic ferroviari més òptima i en un manteniment més eficient.

La longitud d’aquesta línia és de 50,8km en via única sense electrificar, discorrent entre Benidorm i Dénia i donant al seu torn servei als municipis de l’Alfàs del Pi, Altea, Calp, Benissa, Teulada i Gata. Es tracta d’una línia integrada en tot el litoral del nord de la província d’Alacant. En 2013 va transportar 733.982 viatgers.