Posted
filed under Corporatiu, Noticias FGV.

Després de l’anàlisi de les condicions i característiques d’estos passos l’empresa pública ha previst realitzar 44 actuacions
La xarxa de metro en superfície compta amb 141 interseccions ferroviàries distribuïdes en les estacions de 33 municipis

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha licitat la redacció del projecte i corresponents estudis de les actuacions de millora d’accessibilitat i seguretat dels passos a nivell de vianants i passos entre andanes de la xarxa de Metrovalencia.

Les 44 actuacions previstes són resultat de l’estudi que ha realitzat FGV per a determinar l’estat en què es troben els diferents  punts de pas de la xarxa de Metrovalencia. En concret, s’han analitzat 141 interseccions ferroviàries entre passos a nivell de vianants i passos entre andanes, distribuïts en 33 municipis.

L’assistència tècnica per a la redacció d’este projecte i estudis s’ha licitat per 139.041,81 euros, IVA inclòs. Amb les solucions tècniques que resultaran una vegada executat, FGV estarà en condicions de continuar les actuacions que ja ha començat a planificar o executar en els passos de les estacions de Paiporta, Alberic, Benaguasil, Seminari-CEU i La Canyada.

Esta iniciativa forma part de les propostes que desenrotlla al llarg de la legislatura la  Conselleria d’Habitage, Obres Públiques i Vertebració del Territori que dirigix María José Salvador, amb l’objectiu de millorar les condicions de seguretat en què es presta el servei, i ajudar a reduir el risc d’accidents en estos punts de pas.

Contingut de l’estudi

L’informe elaborat per FGV ha permés establir la prioritat de les actuacions previstes per a augmentar la seguretat i disminuir la sinistralitat en els passos a nivell i passos entre andanes, tenint en compte que el manteniment i millora de la seguretat dels passos en entorn urbà és competència de FGV.

Per a analitzar la situació d’estos punts de pas s’han utilitzat una sèrie de criteris com la intensitat mitjana relativa al pas de vianants, visibilitat, freqüència de pas de trens, accessibilitat, sinistralitat acumulada i la normativa o regulació existent. dels 141 passos analitzats. L’estudi ha determinat la necessitat d’escometre millores en 44 punts de pas de la xarxa de Metrovalencia: 2 interseccions tenen una classificació de “molt alta prioritat”; 9 “prioritat alta”; 21 “prioritat mitjana”; i 12 “baixa”.

Per línies, 79 de les 141 interseccions de la xarxa pertanyen a la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castellón); 36 a la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda); 22 a la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) i 4 a la Línia 9 (Alboraya Palmaret-Riba-roja de Túria).