Posted
filed under Corporativo, Noticias, Noticias FGV, Noticias Metrovalencia, Noticias TRAM.

  • El director gerent ha recordat que el document presentat arreplegava totes les peticions plantejades en la negociació i ha advertit de que la Llei de Seguretat Ferroviària no està en mans de l’empresa
  • Sánchez Jordà assegura que els sindicats han perdut l’oportunitat d’acabar amb este conflicte “que no està justificat després dels acords aconseguits” i lamenta que “continuen perjudicant injustament els usuaris”

El director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Juan Andrés Sánchez Jordà, ha lamentat la negativa dels sindicats a desconvocar la vaga després de la proposta traslladada per l’empresa que arreplegava les peticions plantejades en la negociació i que milloraven les condicions laborals i de seguretat dels treballadors. Davant d’açò, ha lamentat la posició “injusta dels sindicats quan s’ha aconseguit un acord en el 100% dels punts que afecten l’empresa”, ja que, segons ha recordat, la Llei de Seguretat Ferroviària “no està en mans de FGV al trobar-se en tramitació parlamentària”.

Per això, ha assegurat que els sindicats “han perdut una oportunitat d’acabar amb este conflicte que ja no està justificat després de la proposta d’acord plantejada“ i ha lamentat que “seguisquen amb esta vaga que de manera tan injusta està castigant els usuaris dels servicis de transport que oferix Metrovalencia i TRAM d’Alacant”.

La convocatòria de sobra que afecta el personal de circulació i conducció està abonada pels sindicats UGT, CCOO, SIF i SCF i ha provocat que el servici s’haja vist afectat en distintes jornades de parades des del passat mes de setembre.

Sánchez Jordà ha recordat que “el document presentat als sindicats ha sigut resultat d’un important esforç negociador i de consens que arreplega em la seua pràctica totalitat els punts plantejats durant la negociació i permet millorar les condicions de treball i seguretat del col·lectiu de circulació i conducció”.

“Quant a la Llei de Seguretat Ferroviària l’empresa no pot intervindre perquè actualment està en tramitació parlamentària i cal recordar que esta llei és resultat d’un compromís i un mandat de les Corts Valencianes que, anys després de l’accident ocorregut el 3 de juliol de 2006 en la Línia 1 de Metrovalencia, naix amb l’objectiu de garantir les condicions de seguretat dels usuaris i treballadors de FGV”, ha explicat el director gerent.

Davant d’açò, Sánchez Jordà ha criticat “la intransigència dels sindicats enfront d’una empresa que sempre ha estat oberta a la negociació per a aconseguir acords sempre que es respecten les lleis i normatives vigents”. “Hem fet tot el que està en la nostra mà per a arribar a un acord i acabar amb esta vaga injusta”, ha indicat.

De fet, el director gerent ha recordat també que, junt amb la proposta presentada dies arrere, FGV ha iniciat el procés per a incorporar 25 maquinistes a la seua plantilla, que permetran “garantir el servici que es presta en Metrovalencia i TRAM d’Alacant i donar resposta a falta de personal que viu l’empresa després de l’ERE que va aplicar el govern anterior en 2012”.

“L’actual govern de la Generalitat està treballant des del primer moment per a trobar una solució davant de les limitacions imposades pel Ministeri d’Hisenda a l’hora de cobrir la taxa de reposició en la plantilla de l’empresa pública” ha afirmat. D’estos maquinistes, la previsió inicial és que 17 s’incorporen a Metrovalencia (12 amb metro i 5 amb tramvia) i 8 en el TRAM d’Alacant.