Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies Metrovalencia.

  • FGV compta ja amb aquest sistema automàtic en 16 instal·lacions de València i l’ampliarà a Torrent, Picanya, Rafelbunyol i Sant Isidre
  • Les portes s’obrin i es tanquen a una hora programada, i la il·luminació de vestíbuls i andanes s’activa de manera automàtica

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), iniciarà enguany la tramitació administrativa per a la instal·lació progressiva de l’obertura i tancament centralitzat i el control de la il·luminació de vestíbuls i andanes dels edificis de quatre noves estacions en superfície de la xarxa de Metrovalencia, aprofitant els treballs a desenvolupar a Torrent, Picanya, Rafelbunyol i Sant Isidre per a dotar-les de nous accessos i línies de validació.

L’empresa pública ja va posar en servei aquest sistema en els edificis de La Canyada i Museros en 2014; a Villanueva de Castellón, Alberic, Llíria, Benaguasil 2n, Rafelbunyol, L’Eliana, L’Alcúdia, Alginet, Bétera, i Massamagrell en 2016; i a Almàssera, Meliana, Foios i Albalat dels Sorells en 2018. Per tant, són ja 16 les instal·lacions de Metrovalencia que compten amb aquest sistema, que s’ampliarà a 20 quan concloguen les obres de les últimes incorporacions.

D’aquesta manera, tant la porta automàtica com les il·luminacions indicades poden ser controlades des de la pròpia estació o des de la seu de FGV a València Sud, bé directament per l’operador de Telecomandament situat en el Lloc de Comandament les 24 hores del dia, bé a través de les rutines horàries programades.

A l’hora programada s’obri la porta de vestíbul de l’estació i el sistema decideix, en funció de la lluminositat ambiental, si ha d’activar l’enllumenat en andana i vestíbul. També a l’hora programada per al tancament, baixa la porta automàtica i s’apaguen les llums de l’estació.

Com a funcionalitats addicionals, si durant el procés de tancament es detecta alguna presència dins del vestíbul (una persona que no ha eixit a temps i ha quedat atrapada), no es tanca l’estació i s’avisa a l’operador de Telecomandament.

A més, en cas d’estar tancat el vestíbul i detectar-se presència dins d’aquest, s’encenen les llums de manera automàtica per a poder visualitzar a través de les cambres del vestíbul què ha passat i qui es troba en les instal·lacions després de l’hora prevista. L’existència d’intèrfons a l’interior de l’edifici de l’estació garanteix la comunicació entre la persona que haja pogut quedar tancada i els agents del Lloc de Comandament.

Des del punt de vista de la instal·lació de les estacions, es renova el Quadre General de Baixa Tensió, s’incorpora una porta automàtica enrotllable amb detecció de pas i d’atrapament, es dota tant a les andanes com al vestíbul de sensors fotomètrics per al control lumínic, s’instal·la un detector volumètric per a presència en vestíbul i s’implementa una botonera de control dins de la taquilla per al comandament manual, tant de la porta com dels enllumenats.

Aquestes instal·lacions suposen una millora en l’operativitat dels sistemes de les estacions, ja que permet, de manera automàtica, poder actuar sobre la porta de vestíbul i enllumenat.

A més, l’operador de Telecomandament té una visió instantània de l’estat dels sistemes, alhora que de les seues alarmes, la qual cosa redueix els temps de tasques de reparació i manteniment. Finalment, l’existència d’un sistema de control d’enllumenat, que s’encén o apaga en funció de la lluminositat ambiental, permet aprofitar al màxim la llum diürna, la qual cosa es tradueix en un estalvi energètic.