Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies.

És la primera vegada que l’empresa pública realitza una revisió detallada dels seus 27 quilòmetres de traçat subterrani
Les dades sobre l’estat de les infraestructures s’obtenen per mitjà de l’ús de tecnologia làser-escàner i georadar

 

Ferrocarrils de la Generalitat València (FGV) està realitzant al llarg d’esta setmana els treballs d’inspecció i auscultació dels túnels i estacions subterrànies de la xarxa de Metrovalencia.

A través d’esta actuació es revisen els 27 quilòmetres de túnel i 35 estacions subterrànies de la xarxa de metro. La finalitat d’estos treballs és conéixer l’estat actual de less instal·lacions, que en alguns casos como en les Línies 1 i 2, compten amb 30 anys d’antiguitat.

És la primera vegada que FGV realitza una anàlisi tan completa de l’estat dels túnels i les estacions subterrànies de Metrovalencia, per mitjà de l’ús de les tecnologies més avançades en este àmbit d’inspecció i obtenció de dades relatives a l’estat de les infraestructures.

Les primeres instal·lacions subterrànies de Metrovalencia van comencar a funcionar l’any 1988, amb les línies 1 i 2. Posteriorment la xarxa del suburbà de València s’ha desplegat amb noves línies.

Procediment de treball

 

Per a realitzar un diagnòstic de la situació actual, s’utilitzen dos tecnologies complementàries basades en la inspecció dels túnels, per mitjà de la tecnologia làser-escàner, en parets i voltes, i amb georadar, en contravolta i superfície.

En estos treballs s’utilitza un làser-escàner 3D dinàmic amb termografia integrada, que permet obtindre les dades de tres formes simultànies: gravació d’imatge de la superfície; termografia, per a detecció d’humitats; i alçament topogràfic 3D de la superfície del túnel.

L’anàlisi detallat de la informació recopilada per l’escàner permetrà realitzar un mapejat i zonificació de cada túnel, reflectint la seua situació actual.

Amb tota la informació recopilada es realitzarà un diagnòstic de l’estat actual, i es planificaran les actuacions de conservació que permeten garantir les condicions adequades d’ús durant la vida útil dels túnels.