- L’empresa pública invertirà un total de 413.820 euros, IVA inclòs, a canviar més de 10.000 seients de Metrovalencia i TRAM d’Alacant
- La mesura afectarà 62 metros, 44 tramvies i 9 tren-TRAM, ja que els seients dels tramvies més antics ja tenen característiques similars
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) iniciarà pròximament un procés progressiu de substitució de l’entapissat dels seients de les diferents unitats de material mòbil de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb l’objectiu d’aconseguir una neteja més eficaç i un millor manteniment d’aquests elements fonamentals dels metres i tramvies.
En total, el canvi afecta a 10.180 seients, desglossats en els 7.504 dels 62 metros que circulen per Metrovalencia, els 1.848 dels 44 tramvies Bombardier que es desplacen tant per la xarxa de València, com per la d’Alacant, i els 828 dels 9 tren-TRAM del TRAM d’Alacant.
Precisament, serà amb els tren-TRAM del TRAM d’Alacant amb els es iniciarà aquest canvi, ja que FGV ha adjudicat per 125.840 euros, IVA inclòs, la substitució de l’entapissat de les 9 unitats que presten el seu servei entre Luceros i Benidorm. Posteriorment, es llançarà la licitació per a actuar en els metros i tramvies, la qual cosa suposa una inversió conjunta que s’acostarà als 400.000 euros, IVA inclòs.
El material triat per a substituir l’actual recobriment dels seients, polipropilè amb un 25% de fibra de vidre de càrrega, es recull en la normativa ferroviària per aportar major consistència i resistència. Aquest material comptarà amb el seu codi RIC, que identifica de què està fet i quin és el seu reciclatge recomanat.
La finalitat és aconseguir una neteja més eficaç, atés que l’actual tela de recobriment és molt més difícil de tractar. Aquesta circumstància adquireix major importància en l’actualitat per la pandèmia provocada per la Covid-19, ja que la neteja és un dels factors més importants en la lluita contra el coronavirus.
A més, altres avantatges d’aquesta substitució és l’augment de durabilitat dels seients i que el seu manteniment serà més fàcil de realitzar perquè no serà necessari reentapissar, com en l’actualitat, quan s’esquinça la tela.
En els 25 tramvies Siemens de Metrovalencia no farà falta aquesta substitució, atés que els seus seients ja són d’un material amb característiques similars. Quant als 6 trens duals del TRAM d’ Alacant, les unitats més noves de FGV, tampoc es veuran afectats, de moment, ja que el seu entapissat està acabat d’estrenar.
Característiques
Els nous seients tindran, com en l’actualitat, dos colors per a diferenciar la utilització general i la dels seients reservats. Les peces tindran un disseny ergonòmic, millorant sobretot el disseny pla de les peces de les unitats de metro.
En el cas dels tramvies es millorarà considerablement la facilitat del muntatge i desmuntatge, mentre que per als tren-TRAM se substituirà el seient complet, amb els agafadors, pel mateix model de seient però sense la coberta entapissada.