Arcadi en el viaducto del Quisi de L9 TRAM d'Alacant

Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies TRAM.

  • El conseller ha anunciat una inversió de 12 milions d’euros i un termini de 12 mesos per a construir la infraestructura
  • Arcadi España ha destacat que el projecte “s’ha dissenyat des del consens amb el menor impacte paisatgístic possible”

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha anunciat que la Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) iniciarà aquest mateix any l’execució de les obres del nou viaducte del Quisi a Benissa, de la Línia 9 (Benidorm-Dénia) del TRAM d’Alacant, com a part del pla de modernització que s’executa al llarg d’aquesta línia .

Arcadi España ha visitat, al costat de la directora gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Anaïs Menguzzato, la zona en la qual es construirà el nou viaducte del Quisi, a pocs metres de l’actual.

Aquesta actuació permetrà instal·lar un nou pont pròxim a l’actual, situat també sobre el Barranc del Quisi, aigües avall de l’existent, amb una alineació obliqua respecte a l’anterior i una longitud de 370 metres. FGV ha licitat aquestes obres per un import de 12.029.302,39 euros, IVA inclòs, i ha establit un termini d’execució de 12 mesos.

“Aquest mes finalitza el termini de presentació d’ofertes que permetrà a FGV iniciar el procés de valoració i l’adjudicació definitiva per a posteriorment iniciar les obres”, ha avançat el conseller.

Arcadi España ha volgut destacar també que l’actuació es durà a terme “sempre amb l’acord amb els ajuntaments implicats i, en aquest cas concret, des de la sensibilitat perquè tinga, amb l’esforç de tots, el mínim impacte possible sobre el paisatge, alhora que garantisca el transport públic fonamental que és el ferrocarril en aquesta zona”.

En opinió del conseller, “cal aprofitar el potencial econòmic i turístic però també el paisatgístic que tenen aquestes comarques, com el que té el municipi de Benissa, perquè és fonamental i cal cuidar-lo. Per això, com he esmentat, s’ha pretés que el projecte tinga el mínim impacte paisatgístic”.

El viaducte del Quisi, construït entre els anys 1913 i 1915, va ser rehabilitat en 2019 per FGV amb l’objectiu de possibilitar la circulació dels trens dièsel que actualment presten servei en la Línia 9. Per a completar el procés de modernització de la línia, s’ha plantejat la construcció d’una variant nova que possibilite el pas dels nous trens duals (elèctric-dièsel) incorporats per FGV.

Aquesta actuació, igual que la resta que s’executen en aquesta Línia 9,són susceptibles de ser cofinançada per la Unió Europea a través del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional” (FEDER).

Renovació de via de Teulada a Dénia

El conseller ha explicat també que “la renovació de via entre Teulada i Dénia avancen segons el que es preveu per a poder completar els treballs sobre els 17 quilòmetres d’aquest tram”.

Les obres entre Teulada i Gata de Gorgos van començar a l’agost de 2020, amb un termini d’execució previst de 12 mesos. Entre les actuacions més importants d’aquest tram és l’adequació del gàlib vertical dels túnels així com la rehabilitació i ampliació de plataforma del viaducte centenari de pedra en Gata.

Entre Gata de Gorgos i Dénia les obres prossegueixen a bon ritme. També forma part d’aquesta actuació la finalització de la tramviarització del tram urbà de Dénia.

Arcadi España ha recordat que, entre les obres executades i les pressuposades de la Línia 9 del TRAM d’ Alacant, la Generalitat està realitzant una inversió de 150 milions d’euros.