Catenaria L10

Posted
filed under Corporatiu, Noticias FGV, Noticias Metrovalencia.

  • El conseller Arcadi España ha valorat les obres com “un pas més que ens acosta a la posada en servei de la nova Línia 10, en el primer semestre de 2022”
  • En total està previst que s’instal·len deu mil metres de catenària en tot el tram de la nova línia de Metrovalencia

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat la instal·lació dels primers mil metres de catenària en la futura Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret), en un impuls a les obres que permetran posar en servei l’any que ve l’ampliació tramviària de l’empresa pública en la capital.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, i la secretària autonòmica d’Obres Públiques, Transports i Mobilitat Sostenible, María Pérez, han fet seguiment de les obres, que s’han iniciat des del final del túnel al carrer Amado Granell fins a la parada de Quatre Carreres.

El conseller Arcadi España ha valorat aquestes obres en el tram en superfície com “un pas més que ens acosta a la finalització d’obres i posada en servei de la nova Línia 10 en el primer semestre de 2022, segons els terminis previstos per la Generalitat Valenciana”.

Així mateix, Arcadi España ha incidit en què aquesta nova línia permetrà ampliar l’oferta de transport públic i connectar el centre de la ciutat amb barris com el de Natzaret, Quatre Carreres i Montolivet. Com ha assenyalat, “la Línia 10 de Metrovalencia permetrà vertebrar la ciutat de València i unir els barris de manera sostenible, a més de millorar la connexió d’infraestructures turístiques i administratives, com la Ciutat de les Arts i les Ciències i el Oceanogràfic i la Ciutat de la Justícia”.

Després d’aquesta primera jornada d’instal·lació, està previst que els treballs continuen seguint el traçat de la línia fins a arribar a Natzaret per a instal·lar, en total, deu mil metres de catenària. Els treballs duraran tot el mes d’octubre i es prolongaran fins a principis de novembre.

Aquesta actuació forma part dels treballs d’electrificació, instal·lació de subestacions i escomeses de la línia, amb un pressupost superior als sis milions d’euros. A més, aquest projecte contempla la construcció de dues subestacions de tracció situades en Amado Granell i Moreres, amb les corresponents escomeses d’alta tensió fins aquestes.

Línia 10

La Línia 10, una vegada completada, unirà el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret, ampliant de manera molt considerable l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia. Aquesta línia combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície).

El projecte de construcció del conjunt d’aquesta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.