Posted
filed under Corporatiu, Noticias, Noticias FGV.

  • L’actuacióforma part dels treballs que s’executen en la xarxa per a millorar les condicions de seguretat i qualitat del servei
  • El pressupost global ascendix a 2.124.578 euros i inclou la substitució de l’actual tauler metàl·lic per un altre de nou

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat els treballs de reparació, rehabilitació i millora del viaducte situat en el barranc d’Aigües de la Línia 1 del TRAM´d’Alacant (Luceros-Benidorm), en el terme municipal d’El Campello.
L’import de l’actuació és de 2.124.578 euros, IVA inclòs, i compta amb un termini d’execució d’uns huit mesos. Els treballs previs van començar el passat mes de març i ara comencen les obres d’intervenció directa sobre el pont.

Ara s’estan duent a terme les actuacions de condicionament de terrenys en la part inferior de l’estructura actual i treballs de reforç en piles i columnes.

Esta actuació inclou la substitució de l’actual tauler metàl·lic del pont per un altre de nou, amb una llosa superior de formigó; la intervenció en les estructures de subjecció de la plataforma; i la instal·lació de nous equips de superestructura de via i de comunicacions.

Els treballs es realitzen en una primera fase sense afectar la normal de circulació dels trens de la Línia 1. No obstant està previst que a principis d’octubre, i amb la finalitat de substituir el tauler existent, es talle la circulació ferroviària de manera temporal, l’empresa oferirà un serviei alternatiu d’autobús durant el temps que es prolonguen estos treballs.

Esta acció forma part dels treballs que impulsa la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori que dirigix María José Salvador, per a millorar les condicions de seguretat i qualitat del servei que es presta en el conjunt de la xarxa del TRAM´d’Alacant.

El viaducte metàl·lic del barranc d’Aigües va ser construït entre els anys 1912 i 1914, com a part de la primera fase de construcció de la línia Alacant-Dénia, orige de l’actual xarxa del TRAM d’Alacant. El pont compta amb 100 metres de longitud i les piles compten amb una altura màxima de 20 metres.

En el seu moment, en el conjunt de la línia Alacant-Dénia, amb més de 92 quilòmetres de recorregut,   es van construir 2,5 quilòmetres de túnels, 7 viaductes, 17 ponts metàl·lics de més de 8 metres, 38 passos inferiors o superiors, 25% del traçat en corbes de ràdio inferior a 500 metres, 35 quilòmetres del traçat en terraplé i 40 quilòmetres en trinxeres, de via única en la seua totalitat.