Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies.

El redisseny de la nova configuració de la línia té un pressupost inicial de 1,5 milions d’euros, IVA inclòs
La planificació es realitzarà fins a Natzaret, encara que la primera fase va des del carrer Alacant a l’Oceanogràfic

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha donat un nou impuls a la L10 de Metrovalencia, (anteriorment amb la denominació de T2), al licitar l’assistència tècnica per a la redacció d’estudis i projectes de la futura línia entre el carrer Alacant i Natzaret, per un valor inicial de 1.524.600 euros, IVA inclòs, i un termini de dotze mesos, segons publica el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

Encara que en una primera fase es posarà únicament en marxa el tramvia entre l’esmentada carrer Alacant i l’Oceanogràfic, el contracte a adjudicar també engloba la segona fase, la que posteriorment portarà este mitjà de transport fins a Natzaret, per a poder tindre una planificació global que accelere en el futur les actuacions.

La Generaliat ha représ l’execució d’este projecte, abandonat per l’anterior Consell des de 2011. La inversió inicial contemplada per a la represa de l’obres és de 50 milions d’euros, dels que 30 seran aportats per l’Administració autonòmica i 20 procediran del Fons Europeu de Desenrotllament Regional (Feder).

Contingut dels projectes

Per a l’elaboració dels projectes constructius i les posteriors fases d’obra, es partirà de la informació, plans, estudis i documentació existents i per realitzar, amb l’objectiu d’obtindre un estalvi de costos durant el cicle de vida del projecte, des de la coordinació en les disciplines en la fase de disseny, control de l’intercanvi del flux d’informació, la unicitat en el model durant la fase de projecte i reducció d’incertesa i interferències en la fase d’obra, fins al potencial en la gestió posterior de la infraestructura i la seua conservació.

L’adjudicatari haurà de realitzar una sèrie d’estudis previs, enfocats a garantir la correcta definició de la línia de manera global basant-se en l’actual conjuntura socioeconòmica.

D’esta manera, es duran a terme diversos estudis, com els de mobilitat urbana, demanda de viatgers, planificació d’inversions, etcètera, i s’elaboraran projectes, entre altres, d’arquitectura i equipaments d’estacions subterrànies; infraestructura, superestructura i electrificació; senyalització i comunicacions i integració