Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies, Notícies Metrovalencia, RSC.

Amb estos nous accessos la xarxa ja compta amb estos punts d’accessos en 46 estacions de València i la seua àrea metropolitana
Les actuacions realitzades  han comptat amb un pressupost 156.058 euros, IVA inclòs

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha completat la instal·lació de plataformes fixes per a Persones de Mobilitat Reduïda (PMR) en les andanes de 12 estacions de la xarxa de Metrovalencia.

Les estacions que compten amb este nou equipament són Llíria, Benaguasil 2n, Mislata, Mislata-Almassil, Aragó, La Canyada, Paiporta, Machado, Faitanar, Manises, Roses i Ayora. El pressupost destinat a estes actuacions ascendix a 156.058 euros, IVA inclòs.

Estos treballs formen part de les actuacions que s’impulsen des de la Conselleria d’ Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori que dirigix María José Salvador, encaminades a la millora de l’accessibilitat en els mitjans de transport, i que també arreplega el Pla d’Accessibilitat Universal de FGV, 2017-2023.

Amb este document l’empresa pública s’ha fixat com a objectiu que el servei que presta siga accessible per a tots i en tot el procés del viatge, des del moment que es pensa viatjar fins que s’abandona l’estació. Amb este document s’establixen les bases i es fixa el full de ruta per a garantir un transport baix criteris d’igualtat, dignitat, màxima autonomia, comoditat i seguretat.

El plantejament del pla és que junt amb l’eliminació de les barreres físiques, s’ha d’abordar la discapacitat de manera global i en tots els sistemes telemàtics, informàtics i de comunicació, com poden ser la web, les noves aplicacions en els mòbils o les màquines d’autovenda.

Estes plataformes ja estan instal·lades en Facultats, Alboraya-Palmaret, Alboraya-Peris Aragó, Benimàmet, Les Carolines-Fira, Santa Rita, Empalme, Campanar-La Fe, Ángel Guimerà (tant en les andanes de les Línies 1 i 2 com en les de les Línia 3, 5 i 9), Jesús, Alameda, Benimaclet, Colón, Xàtiva, Aeroport, Patraix, Beniferri, Torrent Avinguda, Avinguda del Cid, Quart de Poblet, La Cova, La Presa, Masia de Traver, Riba-roja de Túria, Bétera, Túria, Plaça Espanya, Safranar, Paterna L’Eliana, Salt de l’Aigua´, Nou d’Octubre´, Marítim-Serrería i Amistat-Casa de Salut, 34 en total.

Amb vista a 2018, FGV té previst instal·lar estes plataformes en les estacions de Seminari – CEU, Moncada – Alfara, Burjassot-Godella, Sant Isidre, Picanya, Picassent, Carlet, La Pobla de Vallbona, Massamagrell i Bailén.

Model propi dissenyat per FGV

Amb les plataformes es tracta de resoldre un dels problemes d’accessibilitat, comú a totes les explotacions ferroviàries i que afecta els viatgers en cadira de rodes, a l’hora de salvar el buit existent entre l’andana i el pis de la unitat.

Per a resoldre el problema, FGV va realitzar al seu dia una experiència pilot en l’estació de Facultats, a l’instal·lar unes plataformes d’obra que s’ajusten longitudinalment a l’andana, a fi d’elevar la seua altura i prolongar-ho, per a reduir la distància entre este i el pis de les unitats. L’esmentada experiència va ser lloada per distintes organitzacions de discapacitats, com, CERMI, COCEMFE i l’ONCE, a les que s’ha informat d’esta ampliació.

Les plataformes tenen una amplària de 3´50 metres i estan situades junt amb la zona d’estacionament de la capçalera del tren a fi de coincidir amb la primera de les portes d’accés a viatgers de la unitat. El Reial Decret 1544/2007, que regula les condicions bàsiques d’accessibilitat per al transport, fixa que la distància entre les “zones d’accés segur” i el pis dels trens no pot excedir 5 cm. en altura i 7’5 en amplària. FGV ha desenrotllat un model propi de plataforma que supera àmpliament les exigències de Reial Decret i garantix una distància no superior als 2 cm en altura i 2’5 en amplària.