- Les labors d’amolado s’han realitzat en la Línia 4 del tramvia i el bat de balast en el sud de la Línia 1
- Aquestes actuacions tenen com a objectiu millorar les condicions de confort de la xarxa i prolongar la seua vida útil
- Els treballs s’han realitzat a la nit fora de l’horari de servei per a no alterar el pas normal de trens i tramvies
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha finalitzat els treballs de manteniment de via de diferents trams de la xarxa de Metrovalencia. En conjunt, en les últimes setmanes s’ha intervingut en més de 70 quilòmetres. Els treballs realitzats han comptat amb un pressupost de 1.193.378,69 euros.
Aquestes actuacions estan incloses en el Pla de Manteniment de Via de FGV que té com a objectiu millorar les condicions de confort de la xarxa, en reduir les possibles fallades en les instal•lacions, prolongar la vida útil de les mateixes i rendibilitzar al màxim la utilització dels recursos, tant humans com materials, destinats a aquestes tasques.
Les labors d’amolado (escatat de carrils per a obtindre confort) amb un pressupost de 414.190 euros, IVA inclòs, s’han executat en diferents punts de les línies tramviàries 4, 6 i 8 i la Línia 5 de metro. Aquesta actuació se suma a la ja realitzada en els últims mesos en diferents punts de les Línies 1, 2, 3 i 7 de Metrovalencia.En concret s’ha intervingut en els 20 quilòmetres de la línia 4, en la que també s’han arreglat l’empedrat més deteriorat, i en 13,2 quilòmetres del tram Aeroport/Marítim Serradora.
D’altra banda, també han finalitzat els treballs del bat del balast (adequació de geometria i restitució de perfil) per a l’anivellació de via en 37.000 metres de la xarxa de Metrovalencia. Els treballs han inclòs 37 quilòmetres de via distribuïts en els trams següents: Alcúdia-Vilanova de Castelló de la Línia 1 i, després, Burjassot-Godella-Empalme-Safranar, també de la Línia 1, i en el tram Rafelbunyol-Almàssera, de la Línia 3. Aquesta actuació compta amb un pressupost de 531.853,91 euros, IVA inclòs.
Aquesta actuació se suma als 21 quilòmetres de bat que ja es van realitzar al llarg de la xarxa de Metrovalencia en el passat any. En pròximes actuacions previstes per al 2015 i 2016 s’intervindrà en els trams Torrent-Alcúdia; Empalme-Llíria i Empalme-Bétera, a fi de completar tota l’extensió de vies.
A més dels treballs d’amolado i bat, també s’ha procedit a la substitució de mil huitanta metres de carril i 500 roïnes, així com la renovació de via i millora del drenatge entre les estacions de Joaquín Sorolla-Jesús i Túria, amb unes inversions 60.130,22 euros i 187.204,56 euros, respectivament, sempre amb IVA inclòs.
Beneficis derivats del Pla de Manteniment de Via
Els treballs realitzats i previstos permeten reduir les vibracions i els sorolls al pas dels trens. Al seu torn aquestes intervencions programades allarguen el temps d’utilització de la infraestructura i la seua fiabilitat, prolonguen la vida útil dels trens i reduïxen el consum d’energia.
El Pla de Manteniment de Via previst per FGV aposta per prioritzar les actuacions de caràcter preventiu per a reduir les accions correctives o reparacions imprevistes. Les necessitats manteniment de la via vénen determinades com resultat de les inspeccions periòdiques que es realitzen i en les que es determinen les condicions de confort d’un tram determinat i les actuacions que precisa per a garantir el seu correcte estat de manteniment.
Aquest tipus de treballs es realitzen fora de l’horari habitual de circulació, amb la finalitat de no interferir ni alterar la circulació habitual dels trens i tramvies que presten servei en la xarxa de Metrovalencia.