Publicat
Arxivat com Mobilitat, Noticias FGV, Notícies, Notícies Metrovalencia.

  • Estes actuacions s’executen gràcies al primer contracte d’emergència adjudicat amb un pressupost de 791.340 euros, IVA inclòs, i el termini d’execució és de 30 dies
  • Els treballs comprenen la planificació, retirada de residus, desbrossament, neteja, retirada de clos danyat i restitució
  • Davant els danys patits ja es treballa en el condicionament d’un Lloc de Comandament alternatiu per a les línies de metro i tramvia

La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), està executant treballs de neteja, retirada de residus i restitució del clos del tram Sant Isidre-Torrent, així com del conjunt d’instal·lacions de València Sud, per a fer front als danys provocats per la DANA.

El pressupost destinat a este primer contracte d’emergència previst per a reparar els nombrosos desperfectes patits ascendix a 791.340 euros, IVA inclòs, i el termini d’execució és de 30 dies.

Esta és una de les accions d’emergència en les quals ja treballa FGV per a avaluar i reposar els quantiosos danys patits en el conjunt de la xarxa de Metrovalencia i especialment en el Lloc de Comandament, tallers de València Sud i el tram que unix Sant Isidre i Castelló, amb quantiosos danys en instal·lacions i infraestructures de poblacions com Paiporta i Picanya.

Davant esta circumstància que impedix prestar servici, FGV ja treballa en el condicionament d’un Lloc de Comandament alternatiu per a les línies de metro en els tallers de Machado i altres dos en tallers Tarongers i en l’estació d’Alacant per a les línies de tramvia. Estes noves instal·lacions permetran recuperar les operacions ferroviàries de manera progressiva, començant per les línies de tramvia, a partir de la setmana vinent.

Els treballs a realitzar, que se sumen als que ja van començar la setmana passada, comprenen l’avaluació de danys i planificació urgent; el retir manual de residus voluminosos; el desbrossament i neteja mecànica; la recol·lecció i separació de residus; la retirada de closos perimetrals danyats i restitució; i la neteja i inspecció final.

Instal·lacions i infraestructures arrasades

El desbordament del barranc del Peyo ha arribat a inundar i arrasar gran part de les instal·lacions i equipaments del complex ferroviari de València Sud, situat a escassos 1.200 metres del citat barranc. El complex de València Sud és la seu central d’FGV i acull el Lloc de Comandament, tallers, diferents edificis de manteniment, oficines i una estació de les Línies 1, 2 i 7.

Les destrosses han sigut tan importants fins al punt de deixar fora de servici el Lloc de Comandament de la xarxa de Metrovalencia, únic lloc en el qual es gestiona de forma centralitzada l’explotació de totes les línies de metro, rodalia i tramvia, competència de la Generalitat Valenciana a la província de València, i sense el qual es fa impossible la continuïtat del servici essencial de transport de viatgers que FGV gestiona com a Administrador d’Infraestructures Ferroviàries i Operador Ferroviari.

Al seu torn, l’aigua desbordada ha arrasat la infraestructura, vies auxiliars i instal·lacions de les línies 1, 2 i 7, al seu pas pels voltants del barranc, deixant sense cap possibilitat de pas de circulacions ferroviàries pel tram que unix Sant Isidre i Torrent, al seu pas per Paiporta i Picanya, així com en la seua continuació fins a Castelló.

De la mateixa manera, el desbordament del barranc ha arribat a inundar i inutilitzar l’equipament, la maquinària, les ferramentes, materials de recanvi, vehicles, i els llocs de treball dels servicis de manteniment d’instal·lacions fixes i el taller destinat al material mòbil a València *Sud, sense els quals es fa absolutament inviable prestar el servici ferroviari.