Posted
filed under Corporativo, Noticias, Noticias FGV, Noticias Metrovalencia, Noticias TRAM.

  • El nou contracte per a Metrovalencia i TRAM’ d’Alacant s’ha licitat per 7,7 milions d’euros i s’aplicarà durant l’any que ve
  • L’empresa de la Generalitat s’ha unit als metros de Barcelona, Bilbao i Màlaga, els tramvies de Múrcia i Saragossa i ETS

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) s’ha unit a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) Metre Bilbao, SA, Euskal Trenbide Sarea / Xarxa Ferroviària Basca (ETS), Metre Màlaga, SA, Tramvies Urbans de Saragossa, SL, i Societat Concessionària Tramvia de Múrcia per a contractar en condicions més favorables el subministrament d’electricitat per a 2018, contracte que ha sigut adjudicat per 33,5 milions d’euros a Gas Natural Comercialitzadora, SA.

FGV va licitar el contracte per a la comercialització del subministrament d’energia elèctrica en alta tensió per a les xarxes de Metrovalencia i el TRAM´d’Alacant per 7.744.000 euros, IVA inclòs. El termini del servici s’ha establit a partir de l’1 de gener de 2017 al 31 de desembre de 2018, amb possibilitat d’una pròrroga anual.

FGV espera aconseguir amb este nou contracte un important estalvi ja que participa per primera vegada en este grup de treball junt amb distintes explotacions ferroviàries. Amb estes accions FGV demostra de manera evident el seu afany per aconseguir un preu d’energia, en este cas d’alta tensió, basat en els principis d’eficàcia, eficiència i economia.

Entre les set xarxes ferroviàries promotores del concurs públic consumiran uns 500 gigavatios hora (GWh) en els pròxims dotze mesos, per un import estimat de 33,5 milions d’euros, més la tarifa regulada que cada empresa liquida al seu distribuïdor. Este consum equival al de totes les llars d’una població superior a 600.000 habitants.

Un total de nou empreses comercialitzadores del sector elèctric van ser invitades a participar en la licitació, tres de les quals van presentar oferta, sent destacable l’esforç de totes elles per adaptar-se a les necessitats dels contractants. La de Gas Natural ha sigut la triada, per ser la més avantatjosa econòmicament.

La licitació conjunta del subministrament per part d’unes quantes empreses ferroviàries perseguix l’objectiu d’aconseguir les millors condicions de contractació possibles en cada moment, en el marc dels esforços que realitzen les empreses públiques i concessionàries per a minorar costos i optimitzar recursos.

En esta ocasió, en un context d’alça de preus que podia implicar un augment de costos de l’orde del 15% per a les empreses, l’adjudicació ha pres forma de contracte indexado, en el que el preu s’ajusta segons l’evolució diària i horària del mercat. Així mateix, el contracte conté una clàusula de flexibilitat que permet traslladar-ho a preu fix si les condicions del mercat ho aconsellen.