Publicat
Arxivat com Corporatiu.

  • La directora gerent de Ferrocarrils de la Generalitat s’ha reunit amb els alcaldes de Paterna, L’Eliana, La Pobla de Vallbona, Benaguassil i Llíria per a explicar el contingut d’aquest projecte
  • Amb aquestes actuacions el pas de trens entre Emapalme i L’Eliana passarà de 30 a 12 minuts i des d’aquesta estació a Llíria a 24 minuts

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) construirà dos punts d’encreuament en La Vallesa i el polígon industrial Font del Jarro com a part de les actuacions incloses en el Pla de Millora de Freqüències de Metrovalencia, que propiciarà una millora dels temps de pas i, per tant, del servei per a les persones usuàries de la zona.

La directora gerent de FGV, Anaïs Menguzzato, ha realitzat aquest anunci en la reunió que ha mantingut en la seu de l’empresa pública, a València Sud, amb els alcaldes de Paterna, L’Eliana, La Pobla de Vallbona, Benaguasil i Llíria.

Amb aquestes dues actuacions s’aconseguirà una important millora dels temps de pas, en fixar una nova freqüència de 12 minuts en el tram de la Línia 2 de Metrovalencia que comprén entre l’estació d’Empalme i L’Eliana i de 24 minuts des d’aquesta estació fins a Llíria. A més els temps de pas també es milloren els dissabtes.

En la reunió s’han ampliat els detalls del Pla de Millora de Freqüències que ja va ser presentat als alcaldes a l’inici de l’any i que està dotat pressupostàriament amb més de 230 milions d’euros. Segons el que es preveu, les primeres actuacions estaran en marxa en 2023 amb l’objectiu de disminuir els temps de pas de circulació en tots els trams de la xarxa de metro i tramvia.

Com ha valorat la directora gerent de FGV després de la reunió, “amb aquest conjunt d’actuacions s’augmentarà la capacitat de transport i es farà un pas fonamental per a consolidar el servei que ofereix Metrovalencia, com una alternativa real a l’ús de vehicle privat”.

“FGV té l’objectiu d’impactar de forma molt important en la millora de freqüències per a convertir-nos de veritat en la columna vertebral de la mobilitat sostenible”, ha afegit Menguzzato.

De la quantitat pressupostada, més de 90 milions d’euros s’invertiran en les línies de metro per a desdoblegar trams de via única; augmentar els punts de fuita i encreuament en diferents trams en superfície; suprimir passos a nivell; i modernitzar enclavaments i sistemes de protecció de trens.

El conjunt d’actuacions anunciades permetran millorar considerablement les freqüències de pas, en diferent mesura, en la totalitat de la xarxa en superfície, per la qual cosa també es reduiran de manera considerable els temps d’espera en el tram subterrani de Metrovalencia.

En aquesta mateixa reunió s’ha anunciat també que des de FGV en col·laboració amb la Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) es treballa en la reordenació de les actuals zones tarifàries amb l’objectiu de simplificar la situació actual.

Al seu torn, s’ha exposat un primer esbós de la proposta de modificació de denominació d’algunes parades i estacions situades en els termes municipals d’aquests ajuntaments, amb l’objectiu d’afavorir la seua identificació pels veïns i veïnes i persones usuàries.

Actuacions en el tram Paterna-L’Eliana

En aquesta trobada s’han donat a conéixer les actuacions previstes en La Vallesa i Font del Jarro per a condicionar nous punts d’encreuament en aquesta línia que permetran fer possible les millores previstes.

En La Vallesa està prevista la construcció d’una nova andana en cada sentit, a uns 200 metres de l’actual en direcció a Paterna. La duració de les obres és d’uns huit mesos i el pressupost de 1,5 milions d’euros.

També es contempla la construcció d’una nova parada en el polígon industrial Font del Jarro, allunyat en uns 800 metres de l’actual en direcció Llíria i que millorarà considerablement el servei que es presta a aquest polígon industrial. La duració d’aquestes obres s’ha establit en 11 mesos i un pressupost pròxim als sis milions d’euros.

En totes dues actuacions s’ha previst que els treballs es realitzen en horari nocturn per a afectar el menys possible al servei comercial de Metrovalencia.