• S’han instal·lat més de 200 vinils, distribuïts en els diferents trens i tramvies de Metrovalencia i el TRAM d’Alacant
  • Aquesta iniciativa forma part de les accions de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) que realitza l’empresa des de “Línia 0” amb l’objectiu de fomentar valors positius entre la ciutadania
  • FGV col·labora també en aquests moments amb “Xarxa VALort” i amb l’associació de Narcòtics Anònims

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) col·labora amb la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana en la promoció de la campanya: “Coneixes els riscos d’Internet pels teus fills i filles?”. Aquesta acció s’emmarca dins de la seua política de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) que desenvolupa l’empresa, a través del programa “Línia 0”, la finalitat dels quals és fomentar la sensibilització i consciència social entre els usuaris del metro i el tramvia.

Des de la Unió de Consumidors, junt amb la Regidoria de Joventut de l’Ajuntament de València, han preparat un llistat de 8 bones pràctiques, dirigides a pares i mares, amb l’objectiu d’evitar els riscos que comporta l’ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació i promoure un ús responsable d’aquestes entre els jóvens.

Entre les recomanacions, destaquen qüestions com la necessitat d’establir un diàleg amb els fills sobre hàbits de navegació; la importància d’acordar unes normes d’ús o l’aplicació de filtres de control per a accedir a la xarxa. També és important la necessitat d’explicar-los en què consisteix la privacitat i els perills que pot comportar els contactes que s’estableixen des de les xarxes socials.

Són més de 200 vinils els que s’han instal·lat en els diferents trens i tramvies de Metrovalencia i TRAM d’Alacant: 150 a València i 60 a Alacant.

Una altra de les campanyes de sensibilització que es promociona al mateix temps des de FGV és la de “Xarxa VALort”, que impulsa la Conselleria de Sanitat sobre un programa per a donar, recuperar i reutilitzar productes ortopèdics; evitant així el pagament i copagament d’aquests. Així mateix, també s’està col·laborant amb l’associació de Narcòtics Anònims per a la col·locació de vinils que donen a conéixer a aquesta entitat. Es preveu que tots estiguen ja disposats aquest mateix dilluns 24 de juliol.

Amb aquestes, ja són 100 les campanyes de sensibilització en què FGV ha col·laborat en els últims anys des de “Línia 0”. Junt amb les campanyes de sensibilització, també es realitzen amb voluntaris, que ja ascendeixen a 86; i d’integració, que sumen un total de 87. Aquests dos últims models de col·laboració es caracteritzen per la realització de diverses activitats (exposicions, debats, etc.) i per la participació de voluntaris i voluntàries de les mateixes associacions i de FGV. Actualment hi ha un total de 17 campanyes que continuen actives.

Compromís social de FGV

L’objectiu principal de “Línia 0” és promoure una crida d’atenció a la solidaritat, dirigida al conjunt de la ciutadania, a través d’una col·laboració activa amb organitzacions sense ànim de lucre que formen part de l’entramat social.

Al llarg d’aquests dotze anys, han sigut 182 les entitats a què se’ls ha donat veu en FGV, entre elles destaquen ACNUR, Alcohòlics Anònims, Creu Roja, Casa Caridad, Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere, Metges sense Fronteres, Jugadors Anònims, Mundo Gitano, Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana, i Por Ti Mujer.

Com a empresa pública, l’activitat de FGV està orientada a servir a la Comunitat; contribuint al seu desenrotllament i millora. “Línia 0” tracta de connectar a la ciutadania amb la realitat que la rodeja, fomentant valors positius com la diversitat, la responsabilitat, el respecte, la cooperació, el voluntariat, etc.